×
×

نظریه استاد اقتصاد دانشگاه گلستان
دررابطه با کرونا و رفع بیکاری

  • کد نوشته: 4150
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۰
  • ۰
  • عضو هیات علمی و استاد اقتصاد دانشگاه گلستان گفت: شیوع کرونا اگر چه موجب تعطیلی برخی کسب و کارها شد اما با برنامه‌ریزی درست می‌توان در این فرصت به کسب و کارهای مجازی رونق داد و مشکل بیکاری کشور را تا حد زیادی برطرف کرد.
    دررابطه با کرونا و رفع بیکاری
  • تبلیغ هدفمند

    عضو هیات علمی و استاد اقتصاد دانشگاه گلستان گفت: شیوع کرونا اگر چه موجب تعطیلی برخی کسب و کارها شد اما با برنامه‌ریزی درست می‌توان در این فرصت به کسب و کارهای مجازی رونق داد و مشکل بیکاری کشور را تا حد زیادی برطرف کرد.

    محمدرضا چراغعلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا، بخش دولتی و خصوصی موافق استفاده از تکنولوژی در امور مرتبط با خود نبودند اما پس از ورود این بیماری همه نهادها و موسسات چاره ای جز روی آوردن به فضای مجازی نداشته و مجبور شدند از مقاومت خود دست بکشند.

    وی افزود: در بخش گسترده و متنوعی مانند خدمات اگر از تکنولوژی بیشتر استفاده شود علاوه بر کاهش هزینه‌های فعالان این بخش، ظرفیت های جدیدی برای مشاغل ایجاد خواهد شد.

    دررابطه با کرونا و رفع بیکاری
    دررابطه با کرونا و رفع بیکاری

    چراغعلی ادامه داد: تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد ایران بلند مدت و زیاد است که راهبرد ما برای مقابله با این تهدیدات و گذر از تبعات فراوان آن باید کاهش هزینه‌ها و تدافعی باشد.

    استاد اقتصاد دانشگاه گلستان بیان کرد: ایران پیش از شیوع کرونا با مشکلاتی مانند تورم و تهدید اقتصادی ناشی از تحریم ها آشنا بود که اضافه شدن این بیماری، موجب ضرورت تغییر نگاه مدیران در برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت شد.

    وی اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته به دلیل برخورداری از زیرساخت های لازم برای انجام تغییرات بنیادین با شیوع کرونا دچار آسیب فراوان نمی شوند اما کشورهای در حال توسعه همچون ایران شاهد مقاومت در برابر این تغییرات عمده خواهند بود.

    چراغعلی یادآور شد: شرکت آمازون به عنوان بزرگترین شرکت تجاری فروش جهان، کارمندان خود را برای انجام دورکاری تا هر زمان که بخواهند مختار کرد اما در ایران هنوز زیرساخت لازم برای انجام این مهم فراهم نیست.

    وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، راهبرد احتیاط برای جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی ناشی از این بیماری، بهترین روش و راه حل است.

    چراغعلی گفت: ارتباط دولت با دانشگاه از طریق تشکیل اتاق‌های فکر کاربردی و عملیاتی می‌تواند در پیشگیری از مشکلات ناشی از حوادثی مانند کرونا نقش اساسی داشته باشد.

    وی به آسیب های وارده از این بیماری در گلستان اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی اطلاعات ارایه شده، بخش هایی مانند گردشگری، ورزش و رستوران‌ها بیشترین آسیب را از کرونا دیدند که در صورت ادامه شیوع و آسیب های ناشی از آن بخش‌های کشاورزی و صنعت هم متحمل زیان های فراوانی خواهند شد.

    تاکنون ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۹ هزار و ۱۸۵ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *