×
×

استاندار گلستان
انجام۳۳۰کیلومتر لایروبی رودخانه ها پس از سیل

  • کد نوشته: 4616
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • ۰
  • استاندار گلستان گفت :انجام۳۳۰کیلومتر لایروبی رودخانه ها پس از سیل، با هدف افزایش آب‌گذری و کاهش خسارات حوادث احتمالی، ۳۳۰ کیلومتر از طول رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود پس از سیل سال گذشته لایروبی شد.
    انجام۳۳۰کیلومتر لایروبی رودخانه ها پس از سیل
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان گفت :انجام۳۳۰کیلومتر لایروبی رودخانه ها پس از سیل، با هدف افزایش آب‌گذری و کاهش خسارات حوادث احتمالی، ۳۳۰ کیلومتر از طول رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود پس از سیل سال گذشته لایروبی شد.

    هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات تا پایان امسال، لایروبی رودهای استان به ۴۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

    وی با اشاره به نیاز هزار کیلومتر از رودخانه های گلستان به لایروبی افزود: این طرح به طور عمده در مناطق آسیب دیده از سیل اجرا می شود تا از تکرار حادثه در صورت بارش های سنگین جلوگیری گردد.

    حق شناس گفت: لایروبی رودخانه ها، مقاوم سازی یا جابجایی خانه های فرسوده یا در معرض سیل و توسعه طرح زهکشی زمین های شمال استان  از جمله اقداماتی است که گلستان را برای در امان ماندن از آسیب سیل احتمالی امیدوار خواهد کرد.

    وی همچنین به تلاش برای احداث خانه های آسیب از سیل گلستان اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت ۷ هزار و ۴۲۳ واحد مسکونی پایان یافته و ۲۸۴ واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان شهریور ماه به مالکان تحویل داده خواهد شد.

    انجام۳۳۰کیلومتر لایروبی رودخانه ها پس از سیل

    حق شناس همچنین از پرداخت  ۷۰ درصد خسارات وارده شده به کشاورزان خبر داد و گفت که بقیه این خسارت ها پس از ابلاغ به بهره برداران آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

    بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه همزمان با اولین روزهای سال ۹۸ حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *