×
×

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرهای بندرترکمن و گمیشان
۳پرنده شکاری مصدوم تحویل محیط زیست شد

  • کد نوشته: 4619
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • ۰
  • رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرهای بندرترکمن و گمیشان از تحویل ۳پرنده شکاری مصدوم تحویل محیط زیست شد. وی افزود که ۳ بهله پرنده شکاری مصدوم و کم‌رمق دلیجه و سنقر تالابی توسط یک مرزنشین گلستانی به این اداره خبر داد و گفت: این پرندگان شکاری پس از ثبت اطلاعات، درمان و تیمارداری در […]

    ۳پرنده شکاری مصدوم تحویل محیط زیست شد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرهای بندرترکمن و گمیشان از تحویل ۳پرنده شکاری مصدوم تحویل محیط زیست شد. وی افزود که ۳ بهله پرنده شکاری مصدوم و کم‌رمق دلیجه و سنقر تالابی توسط یک مرزنشین گلستانی به این اداره خبر داد و گفت: این پرندگان شکاری پس از ثبت اطلاعات، درمان و تیمارداری در زیستگاه طبیعی خود رها می‌شوند.

     علی بیانی روز چهارشنبه با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان آبزی به زیستگاه‌های منطقه از مردم خواست در صورت مشاهده پرندگان آسیب دیده، موضوع را از طریق تلفن ۱۵۴۰ به این اداره اطلاع دهند.

    وی افزود: زیستگاه های منطقه در معرض تهدیدات گوناگونی همچون شکار غیرمجاز، فعالیت غیرقانونی در اراضی ساحلی و تخریب و تصرف منابع ملی قرار دارد که به دلیل محدودیت نیروی انسانی، امکانات و بودجه محیط زیست، برخی از این مسایل پنهان می ماند که همراهی مردم نقش بسزایی در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی خواهد داشت.

    حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر به‌فرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل تیر تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت‌شده است.

    ۳پرنده شکاری مصدوم تحویل محیط زیست شد
    ۳پرنده شکاری مصدوم تحویل محیط زیست شد

    گلستان از معدود تنفس‌گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

    به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در زیستگاه های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *