×
×

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان:
ایجاد۲۳۰۰شغل پایدارمشاغل خانگی در گلستان

  • کد نوشته: 7119
  • ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • ۰
  • سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ۲۳۰۰ شغل پایدار در گلستان ایجاد می‌شود.که بر اساس این طرح جهاد دانشگاهی استان متعهد به ایجاد این تعداد شغل در سطح استان شده است. تفاوت این طرح با سایر طرح‌های که در دستگاه‌های اجرایی که در حوزه اشتغال فعالیت می‌کنند، این است که وابسته به تسهیلات بانکی نمی باشد و اشتغال ایجاد شده بر اساس آموزش و توانمندیها و اتصال به بازار محقق می‌شود.
    ایجاد۲۳۰۰شغل پایدارمشاغل خانگی در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ۲۳۰۰ شغل پایدار در گلستان ایجاد می‌شود.که بر اساس این طرح جهاد دانشگاهی استان متعهد به ایجاد این تعداد شغل در سطح استان شده است. تفاوت این طرح با سایر طرح‌های که در دستگاه‌های اجرایی که در حوزه اشتغال فعالیت می‌کنند، این است که وابسته به تسهیلات بانکی نمی باشد و اشتغال ایجاد شده بر اساس آموزش و توانمندیها و اتصال به بازار محقق می‌شود.

    سیدعزیز موسوی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد عمومی، غیر دولتی با هویت مستقل، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ با فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد. فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در ابتدا به‌صورت فرهنگی تعریف شد و بعدها دو مبحث آموزشی و پژوهشی نیز به مأموریت‌های این نهاد اضافه شد.

    وی به خدمات جهاد دانشگاهی در بخش پزشکی، نفتی، فنی و مهندسی و دیگر بخش‌های علمی خصوصاً بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی این است که توانسته با به‌کارگیری ابزار علم، تحقیق و پژوهش بسیاری از گره‌ها را باز کند.

    سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به فعالیت‌های این واحد در بخش آموزشی، بیان کرد: در عرصه آموزش ۷۰۰ عنوان دوره کوتاه‌مدت تخصصی و مهارتی با ماهیت اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جهاد دانشگاهی تعریف شده که فعال کردن ۱۰ درصد این دوره‌ها در استان گلستان در دستور کار قرار گرفته است.

    ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی در گلستان

    موسوی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه دهکده گیاهان دارویی در گالیکش به جهاد دانشگاهی واگذار شده است، گفت: ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این دهکده دنبال می‌شود. این دهکده می‌تواند به‌عنوان یک بارانداز محصولات تولیدی کشاورزان باشد تا بدین طریق به دنبال صادرات گیاهان دارویی نیز باشیم. در این پروژه ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفربه‌ طورغیرمستقیم مشغول به اشتغال خواهند شد.

    وی در ادامه گفت: به دنبال راه‌اندازی و ایجاد دفتر نمایندگی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در گلستان هستیم چرا که با این کار شرایط ویژه‌ای در عرصه تولید گیاهان دارویی قابل کشت در سطح استان به وجود می‌آید.

    موسوی با اشاره به ارزش‌گذاری اسانس گیاهان دارویی در سطح استان، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی گلستان آزمایشگاهی را بر پایه گیاه، آب و خاک تأسیس کرد و در آن اسانس‌های گیاهان دارویی این منطقه را مورد ارزیابی و آنالیز قرار داد. بر پایه این آزمایشات با سند علمی نشان داده شد که اسانس استان گلستان خواص دارویی دارد.

    وی با اشاره به اینکه از سال گذشته جهاد دانشگاهی متولی کشت سیاه‌دانه در استان، گفت: سال اول در وسعت ۱۲۰ هکتار و در سال دوم حدود ۳۰۰ هکتار کشت سیاه‌دانه در استان انجام شد.

    ذخیره‌سازی خون بند ناف، یک بیمه سلامتی است

    سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان در ادامه اظهار کرد: از آنجایی که سلول‌های بنیادی خون بند ناف به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین ذخایر سلولی است. متأسفانه امروزه در کشور بعد از آنکه کودک متولد می شود، خون بند ناف که سرشار از سلول‌های بنیادی خون ساز است، دور ریخته می‌شود.

    وی افزود: این ماده که مراکز زایمان بی تفاوت از کنار آن عبور می کنند و آن را تبدیل به زباله می کنند می‌تواند به درمان و معالجه بیش از ۱۰۰ نوع بیماری صعب‌العلاج از جمله تالاسمی، فلج مغزی، سرطان خون و غیره کمک کند.

    وی ادامه داد: درصد درمان بیماری از طریق این سلول‌های بنیادی بیش از۸۰ درصد است اما درمانگری توسط شیمی درمانی فقط ۲۵ درصد می تواند امیدوار باشد. جالب است که بدانیم هر فردی که از نظر ژنتیکی با خون ذخیره‌سازی شده تطابق بالایی داشته باشد، می‌تواند از این خون استفاده کند.

    موسوی گفت: در سال‌های آینده دنیا وارد عرصه جدیدی از پزشکی با نام پزشکی «بازساختی» خواهد شد. برای اینکه در کشور ما از این عرصه عقب نمانیم، نیاز به بانک ذخیره‌سازی سلولی داریم. در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار نمونه از کل کشور در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان جمع‌آوری شده است.

    وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در این امر، گفت: مردم باید بپذیرند که ذخیره‌سازی خون بند ناف به نوعی یک بیمه سلامتی برای فرزند آنها و اعضای خانواده است. هر نمونه به مدت حداقل ۲۸ سال می‌تواند در بانک سلولی نگهداری شود. به‌منظور کمک به خانواده‌هایی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف را ندارند، تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی در نظر گرفته است. هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف در کشور ما کم‌تر از کشورهای دیگر است. خانواده‌ها برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص شرایط ذخیره‌سازی خون بند ناف می‌توانند به دفاتر بانک خون بند ناف رویان در سطح استان مراجعه کنند.

    ایجاد ۲۳۰۰ شغل پایدار

    موسوی با اشاره به اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی، افزود: بر اساس این طرح جهاد دانشگاهی گلستان متعهد به ایجاد ۲۳۰۰ شغل پایداردر استان شده که این طرح با همکاری و همیاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور بانوان استانداری در حال انجام و بررسی است.

    وی افزود: تفاوت این طرح با سایرطرح‌های دستگاه‌ها و سازمانهای اجرایی که در این حوزه استراتژیک و کلیدی فعالیت می‌کنند، این است که وابسته به تسهیلات بانکی نبوده و اشتغال آن بر مبنای آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار محقق و ایجاد می‌شود.

    سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: شناسایی افراد در قالب این طرح از ابتدای تیرماه امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. کار آموزش و توانمندسازی افراد از اوایل پاییز آغاز می‌شود.
    جریان سازی از سوی رسانه‌ها دنبال شود

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت هفته خبرنگار، گفت: امروز رسانه‌ها علاوه بر مطالبه گری، باید جریان ساز هم باشند. نیاز است رسانه‌ها برای ایجاد جریان فکری در ابعاد مختلف در سطح جامعه تلاش کنند.

    موسوی با بیان اینکه جریان سازی و مطالبه گری با تخریب متفاوت است، تصریح کرد: به بهانه مطالبه گری نباید تخریب شخصیت حقوقی و حقیقی افراد و مدیران صورت بگیرد.

    ایجاد۲۳۰۰شغل پایدارمشاغل خانگی در گلستان
    ایجاد۲۳۰۰شغل پایدارمشاغل خانگی در گلستان

    سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: امیدواریم در استان جریان فکری هم‌افزا بین رسانه، سینما و اتاق فکر سیاست‌گذاری انقلابی شکل گیرد. اگر این مثلث به‌درستی شکل گیرد، تشکیل حکومت نوین اسلامی به‌عنوان کمال اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق خواهد شد. رسانه‌ها باید جریان سازی را شکل دهند که مدیران در مسیر آن حرکت کنند.

    تولید ۵۰۰۰ گان بیمارستانی در ایام ابتدایی شیوع کرونا

    موسوی با اشاره به برخی اقدامات که توسط سازمان جهاد دانشگاهی گلستان در ایام پیک شیوع کووید-۱۹، گفت: در روزهای ابتدایی شیوع و انتشار کرونا ویروس براساس نیاز استان، و با استفاده از ظرفیت طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در زمان یک هفته ۵۰۰۰ گان بیمارستانی تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت. و در این بین نیز بیش از ۳۰ هزار لیتر آب ژاول نیز به جهت ضدعفونی میکروب زودایی کردن محیط از نیروگاه برق نکا تهیه و به استان منتقل شد.

    تولید ۵۰۰۰ گان بیمارستانی در ایام ابتدایی شیوع کرونا
    تولید ۵۰۰۰ گان بیمارستانی در ایام ابتدایی شیوع کرونا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *