×
×

ایران نشان وحدت وهمبستگی دنیای اسلام

  • کد نوشته: 13228
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۴
  • ۰
  • مذاهب مختلف اسلامی همچون شاخ و برگ‌های یک درخت تنومند و ریشه‌دارند که روز به روز قویتر و پایدارتر می‌شود اما دشمنان برای جلوگیری از رشد اسلام بدنبال برجسته کردن اختلاف نظراتی میان شاخه‌های این درخت تنومند هستند که تنها راه ایستادگی مقابل آن حفظ وحدت بوده که ایران منادی آن در دنیای اسلام است.
    ایران نشان وحدت وهمبستگی دنیای اسلام
  • تبلیغ هدفمند

    مذاهب مختلف اسلامی همچون شاخ و برگ‌های یک درخت تنومند و ریشه‌دارند که روز به روز قویتر و پایدارتر می‌شود اما دشمنان برای جلوگیری از رشد اسلام بدنبال برجسته کردن اختلاف نظراتی میان شاخه‌های این درخت تنومند هستند که تنها راه ایستادگی مقابل آن حفظ وحدت بوده که ایران منادی آن در دنیای اسلام است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، اختلاف نظر چند روزه در مورد میلاد پیامبر اعظم(ص) می‌رفت که به یک موضوع جدایی انداز میان مسلمانان تبدیل شود که با نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول با نام هفته وحدت در تقویم جمهوری اسلامی، اینک به منشا همبستگی و یکپارچگی امت اسلامی تبدیل شد.

    هفته وحدت در ایران اسلامی اکنون به یک نماد و آغاز این رویه و سیاست وحدت‌گرایانه میان امت اسلامی تبدیل شده و سرمنشا اتحاد و یکی شدن همه مسلمانان دنیا خواهد بود.

    تاکید نظام اسلامی به وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی به موضوع اساسی در میان مسلمانان تبدیل و مانعی در مقابل سیاست تفرقه‌انداز کشورهای استکباری و دشمن اسلام گردید.

    بسیاری از روحانیون که روشنگران و هدایت ‌کنندگان جامعه محسوب می‌شوند به عنوان پیش‌قراولان این سیاست وحدت‌گرایانه حرکت می‌کنند که روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان هم به عنوان استانی با تفاوت‌های مذهبی و قومی الگوی وحدتی در کشور شده است.

    وحدت همچون نماز واجب است

    امام جمعه اهل سنت قروه گفت: تمام مسلمانان از قرآن، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر(ص) الگو گرفته‌اند و وحدت اصول اعتقادی آنهاست چون قرآن به صورت امر آن را تصریح کرده است.

    ماموستا هاشم نوری تاکید کرد: هر جا در قرآن و دین اسلام امر باشد واجب بوده و وحدت امت اسلامی همچون نماز واجب است و نمی‌توان آن را رعایت نکرد.

    وی با اشاره به اینکه در جهان اسلام که گستردگی فراوانی پیدا کرده مذاهب پنجگانه داریم، افزود: اهل سنت و اهل تشیع اصول مشترک و مشترکات زیادی دارند اما در مسائل فقهی و تفاوت‌های فقهی داریم که دشمنان اسلام هم بدنبال تبدیل این تفاوت نظرهای فقهی به اختلافات عقیدتی و ایجاد تفرق، تشتت و نفاق هستند.

    ماموستا نوری با تاکید بر اینکه امروز مسلمانان باید بیشتر هوشیار باشند و به وحدت تکیه کنند، اضافه کرد: اگر امت اسلامی ید واحده شود دشمن نمی‌تواند به ما ضربه بزند و این چنین جسارت کرده، در دنیای اسلام اسلحه بفروشد، فرقه‌های انحرافی ایجاد کرده و تضعیف اسلام را دنبال کند.

    وی یادآور شد: تنها راه نجات ما مسلمانان و کلید موفقیت امت اسلامی و مذاهب مختلف همان وحدت است که اگر به وحدت مدنظر قرآن برسیم دشمن نمی‌تواند ضرر و زیانی به ما برساند.

    امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به اینکه کشور ایران که دارای اقوام و مذاهب مختلف است این وحدت موضوعیت بیشتری هم دارد، اظهار داشت: تنها کشوری که در دنیای اسلام بیشترین اهمیت را به وحدت می‌دهد ایران است و دشمنان هم بر این کشور متمرکز شده‌ تا به آن ضربه بزنند.

    مسلمانان جهان در مقابل دشمنان اسلام یکی شوند

    رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز گفت: مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) کارآمدترین آیین خدایی است و شناخت ابعاد شخصیتی پیامبری که برترین پیامبران، والاترین انسان‌ها و دگرگون سازترین چهره تاریخ بشر بوده از ضروری ترین شناخت های انسانی و اسلامی است.

    حجت الاسلام سید محمد سادات افزود: شناخت عظمت وجودی آن حضرت بویژه در این مقطع زمانی که دنیای غرب بدنبال اسلام ستیزی، ایجاد تفرقه میان مسلمانان و ارائه چهره وارونه از پیامبر رحمت (ص) است ضرورت دینی، فکری و فرهنگی دارد.

    وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های پیامبر توانایی ایشان در برقراری عدالت و برادری در میان توده های مختلف مردم بویژه در مکه و مدینه بود به گونه‌ای که همین وحدت میان مسلمانان در سال‌های آغازین بعثت مبدا مهمی برای تحولات بنیادین حکومتداری در قرون بعد شد.

    حجت الاسلام سادات یادآور شد: امروزه مذاهب تشیع و تسنن در بیش از ۹۵ درصد موارد با هم اشتراک نظر دارند و برخی اختلافات جزیی ریشه تاریخی دارد که باید در فضایی عملی و احسن به آنها پرداخته شود.

    رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد: مساله امروز ما اختلاف مذاهب اسلامی نیست بلکه ایستادگی و اتحاد جهان اسلام در برابر امپریالیسم و جهالت مدرنی است که سعی در نابود کردن دین و ایجاد تفرقه میان ادیان بویژه مسلمانان دارد.

    بدون تشکیل امت واحده به پیروزی نمی‌رسیم

    رییس مرکز بزرگ اسلامی سنندج هم با اشاره به اینکه تفرقه بین مذاهب بزرگترین تهدید برای جامعه اسلامی است، گفت:‌ امروز انسجام و وحدت بین مسلمانان ضرورتی انکار ناپذیر بوده و حرکت در مسیر تفرقه، کمک به عملی شدن توطئه‌های دشمنان است.

    ماموستا اقبال بهمنی با بیان اینکه همه باید طبق دستور قرآن برای تشکیل امت واحده تلاش کنیم، افزود: یک‌ دست بودن امت در جامعه اسلامی، باعث توسعه دین و دنیا و مقاومت در برابر دشمنان می‌شود.

    وی یادآور شد: یکی از اصولی که در قرآن بر آن تاکیده شده، وحدت بین مسلمانان است پس تا زمانی که نتوانیم تشکیل امت واحده دهیم، به پیروزی دست نخواهیم یافت.

    ماموستا بهمنی با بیان اینکه امروز وجود اختلاف، باعث از پراکندگی مسلمانان در جهان شده است، اضافه کرد: براساس فرموده خداوند، هرگاه امت اسلامی دچار تفرقه شود، قدرت خود را از دست داده و دچار سستی و ضعف می‌شود.

    وی به جمعیت ۱، ۵ میلیاردی مسلمانان در جهان اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت جمعیتی به خوبی استفاده نشده و همه باید حول محور قرآن و سنت رسول الله(ص) جمع شویم و ضمن کنار گذاشتن اختلافات، بر بستر مشترکات برای پیروزی بر دشمنان گام برداریم.

    بنابر روایات اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و طبق نظر اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم(ص) است و این ایام در تقویم جمهوری اسلای هفته وحدت نامگذاری شده است.

    استان کردستان به عنوان استانی که محل سکونت اقوام، مذاهب مختلف و حتی ادیان مختلف است هم زیستی و اتحادی را می‌بیند که مثال زدنی است و حتی می‌تواند الگوی برای جهانیان باشد. این اتحاد به کل کشور ایران تصری پیدا کرده است و ایران کشوری با تنوع گسترده ادیان، مذاهب و اقوام است.

    در کردستان حتی در شهرهایی همچون قروه اهل سنت و اهل تشیع و کُرد و تُرک در کنار یک زندگی می‌کنند و در طول سال‌ها شاهد هیچگونه تنشنی نبوده‌ایم. این اتحاد و هم زیستی یک نعمت وصف ناشدنی است.

    این اتحاد و یکرنگی در ایران موجب شده دشمنان اسلام و کشورهایی که به دنبال بهره‌کشی هستند و در این راه ناامنی و تفرقه را گسترش می‌دهند نتوانند کوچکترین میدان مانوری در این کشور داشته باشند.

    این در شرایطی است که همه روزه خبرهایی از درگیری، ناامنی، فعالیت گروه‌های مذهبی و قومی در کشورهای مختلف اطراف ایران می‌بینیم اما در این کشور که به پشتوانه همین بصیرت و اتحاد به جزیره‌ای امن تبدیل شده است آب از آب تکان نمی‌خورد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *