×
×

کارشناس آمریکایی
بازگشت اتهامات به آمریکا

  • کد نوشته: 13541
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • ۰
  • مشاور سابق حزب جمهوریخواه در سنای آمریکا گفت: اتهام تقلب و دستکاری انتخابات امروز دامن نظام انتخاباتی ایالات متحده را گرفته و سخنان رئیس جمهوری درباره تقلب، این کشور را در آستانه بحران قانون اساسی قرار داده است.
    بازگشت اتهامات به آمریکا
  • تبلیغ هدفمند

    مشاور سابق حزب جمهوریخواه در سنای آمریکا گفت: اتهام تقلب و دستکاری انتخابات امروز دامن نظام انتخاباتی ایالات متحده را گرفته و سخنان رئیس جمهوری درباره تقلب، این کشور را در آستانه بحران قانون اساسی قرار داده است.

     “جیمز جورج جترس” روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: ایالات متحده برای دهه‌هاست که درباره واقعی و رقابتی بودن انتخابات دیگر کشورها اظهار نظر می‌کند. اکنون با توجه به وضعیتی که شاهد هستیم، انگشت همان اتهام‌ها به سوی خود ما نشانه رفته است.

    وی که نزدیک به جمهوری‌خواهان است، مدعی شد: تردیدی نیست که دموکرات‌ها با یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده با بهانه‌ای که از ویروس کرونا ساختند، رای گیری پستی را به جریان انداختند که به سادگی قابل دستکاری در شهرهای بزرگ است.

    بازگشت اتهامات به آمریکا
    بازگشت اتهامات به آمریکا

    وی افزود: برای همین هم به نظر می‌رسد در ایالت‌هایی چون پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان و تا حدی جورجیا تخلفاتی صورت گرفته است و آنها کار خود را کرده‌اند.

    این تحلیلگر سیاسی با اشاره به تلاش ترامپ برای طرح شکایت از روند شمارش آرا گفت: مشخص نیست تلاش‌های قضایی وی تا چه اندازه جواب دهد زیرا که ادامه آن می تواند بحران قانون اساسی در کشور ایجاد کند. نظام قانونی ما در حال شکاف برداشتن در برابر چشمان جهانیان است.

    جترس با اشاره به اینکه  ترامپ در گوشه انزوا قرار گرفته است، گفت: حتی فاکس نیوز که به جمهوریخواهان نزدیک است، از همان ابتدا قبل از نهایی شدن نتایج، اعلام کرد که ترامپ در آریزونا باخته است.

    وی افزود: یک روند تغذیه خبری و اطلاعاتی قدرتمند در اطراف انتخابات شکل گرفته است و در کنار آن شاهد سانسور حتی در سطح رئیس جمهوری در شبکه های اجتماعی هستیم. باید تاکید کنم که ظاهر انتقال قانونمند و قاعده‌مند قدرت در برابر چشمان ما در حال فروپاشی است.

    مشاور سابق جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا در پاسخ به اینکه گزینه‌های ترامپ چه خواهد بود، تصریح کرد: او چند گزینه در پیش رو دارد که مشخص نیست آیا از آنها بهره‌برداری خواهد کرد یا نه. برخی پیشنهاد داده‌اند که از “اف بی آی” برای تحقیقات استفاده کند و همین‌طور به دادگاه، شکایت ارائه دهد.

    جترس اظهار کرد: وی همچنین می‌تواند از نمایندگان کنگره ایالتی که جمهوریخواه هستند بخواهد که در ویسکانسین یا میشیگان و ایالت‌های دیگر وارد عمل شوند و آرای الکترال آن ایالات را به نفع ترامپ اعلام کنند.

    وی یک مشکل بزرگ ترامپ را درگیری وی با رهبری حزب جمهوریخواه توصیف کرد و گفت: میان رهبری سنتی حزب و جناح ترامپ که جریان پوپولیست حزب را نمایندگی می کند، دعوا جریان داشته و دارد. خیلی از این سران سنتی حزب بدشان نمی‌آید که ترامپ با سر به زمین فرود آید. 

    این فعال جمهوریخواه افزود: ترامپ همچون بایدن، یاران جدی ندارد. اگر ترامپ اعلام پیروزی کند، خودش تنها خواهد بود. برعکس، بایدن، نانسی پلوسی و تمام رسانه های اصلی را در کنار خود دارد. به نظرم در چند روز آینده، رسانه ها بایدن را  پیروز اعلام خواهند کرد.

    جترس گفت: اگر این برنامه جواب نداد، برنامه بعدی راهپیمایی خیابانی حامیان دموکرات ها در جنبش “زندگی سیاهپوستان مهم است” خواهد بود و از آن طریق، ترامپ را تهدید می‌کنند.  شاید مقام‌های نظامی در نهایت سراغ ترامپ بروند و به او بگویند، باید از کاخ سفید برود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *