×
×

رییس فدراسیون کشتی ایران
مهم کسب کرسی دراتحادیه جهانی کشتی است

  • کد نوشته: 14126
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • رییس فدراسیون کشتی ایران گفت: داشتن کرسی در اتحادیه جهانی کشتی برای این فدراسیون امری بسیار مهم و مفید است.
    مهم کسب کرسی دراتحادیه جهانی کشتی است
  • تبلیغ هدفمند

    رییس فدراسیون کشتی ایران گفت: داشتن کرسی در اتحادیه جهانی کشتی برای این فدراسیون امری بسیار مهم و مفید است.

    علیرضا دبیر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی و سالنه هیات کشتی استان زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به استعفای آقای خادم، این فدراسیون تلاش وافر و جدی دارد تا مجدد در این اتحادیه صاحب کرسی شود و برای دستیابی به این هدف باید تلاش کرد.

    وی تاکید کرد: برای اینکه کشتی ایران به قهرمان جهان دست یابد باید در تمامی ابعاد این رشته ورزشی قوی و توانمند شویم و در اصل اگر خواستار ارتقا کشتی کشورمان هستیم نمی‌شود که در داوری‌ها پایین بود و یا اینکه در اتحادیه جهانی، صاحب کرسی نبود.

    دبیر به جایگاه کشتی ایران در سطح جهان اشاره کرد و اظهار داشت: باید قبول کنیم که ایران جزو سه کشور برتر کشتی جهان بوده و بالاخره ایران در کنار آمریکا و روسیه، اثرگذار در کشتی جهان است و به همین خاطر نیز حرف ها و قهرمانان کشتی کشورمان برای اتحادیه جهانی مهم است.   

    مهم کسب کرسی دراتحادیه جهانی کشتی است
    مهم کسب کرسی دراتحادیه جهانی کشتی است

    وی  با بیان اینکه قهرمان پروری ها باید استمرار داشته باشد و در این میان ایجاد انگیزه در جلب و جذب هنرآموزان بسیار مهم و تاثیرگذار است، تصریح کرد: فکر می‌کنم این چرخه مقداری معیوب است و از طرفی نیز شرایط حاکم ناشی از ویروس کرونا چنین اجازه ای را نمی دهد و از طرفی نیز اعتقاد دارم این بیماری منحوس اثرات معکوس خود بر این رشته ورزشی را نیز خواهد گذاشت.

    مدل برگزاری مسابقات جهانی تغییر کرده است

    رییس فدراسیون کشتی ایران با اشاره به اینکه مدل برگزاری مسابقات جهانی با توجه به شیوع ویروس کرونا، عوض شده است، گفت: این رقابت ها در واقع از جام جهانی به جام جهانی انفرادی تغییر یافته است که بلافاصله موضوع را با حمید سوریان (نایب رئیس فدراسیون کشورمان) که در این فدراسیون مباحث فنی را دنبال می کنند در میان گذاشتم.

    دبیر افزود: در این راستا روز گذشته جلسه ای با چهار تن از فعالان بزرگ کشتی کشورمان برگزار شد و به این جمع بندی رسیدند که چند روزی اردوها تعطیل شوند تا تصمیم گرفته شود که آیا ایران با تیم اصلی قصد حضور در مسابقات جام جهانی انفرادی را دارد یا یک تیم جوان و با تجربه را می خواهند اعزام کنند یا اینکه اصلا شرکت نمی کند.

    وی با بیان اینکه دست سرمربی و نایب رییس فدراسیون کشتی را در این خصوص باز گذاشته‌ام و هر تصمیمی گرفته شود از آن پیروی و حمایت خواهم کرد، اظهار داشت: حال منتظر دریافت پاسخ سوؤالات فدراسیون کشتی از اتحادیه جهانی کشتی در بحث چگونگی اجرا و ثبت نام هستیم که به حتم پاسخ های ارایه شده در تصمیمات ما برای شرکت در این رقابت های جهانی اثرگذار خواهد بود.

    به گزارش ایرنا، پس از اعلام اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر لغو رقابت های کشتی بزرگسالان جهان که قرار بود  هفته پایانی آذر ماه سالجاری به میزبانی صربستان برگزار شود، مسوؤلان اتحادیه برای حفظ جایگاه این رشته ورزشی در جهان و برگزاری یک رقابت بین المللی برای کشتی گیران، مسابقاتی را با عنوان جام جهانی انفرادی در همان تاریخ در کشور صربستان برگزار خواهند کرد.

     مسابقات لیگ و کسب کامل سهمیه المپیک برای کشتی ایران مهم است   

    رییس فدراسیون کشتی گفت: این فدراسیون، دور برگشت و رده بندی مسابقات لیگ برتر باشگاه های ایران که بسیار مهم است را دنبال می کند و از طرفی نیز باید بلافاصله اردوهای المپیک را آغاز کنیم چراکه در پی کسب سهمیه های باقیمانده (سه سهمیه در رشته آزاد و سه سهمیه در رشته فرنگی) هستیم که بایستی فروردین ماه و اردیبهشت ماهسال آینده این تعداد سهمیه را باید بگیریم.

    دبیر با بیان اینکه کشتی ایران برای رسیدن به روزهای اوج گذشته، هنوز فاصله دارد و باید تلاش کنیم تا به آن دوران طلایی بازگشته و بعد گام های رو به جلو نیز برداریم، افزود: کشتی کشورمان موقعی موفق خواهد شد که در هر وزن دارای هفت یا هشت داعیه قهرمانی جهان داشته باشد چراکه در مسابقات جهانی در هر وزنی که مدعی داشتیم به قهرمانی دست می یافتیم.

    وی تصریح کرد: کمک و حمایت ها از کشتی ایران باعث می شود در این شرایط کرونایی، تنور این رشته ورزش کشورمان داغ شود و اعتقادم بر این است که برای شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر باید یک موج درست شود و حال به دنبال این موج هستیم تا کشتی درست شود.

    دبیر افزود: در کشتی بانوان در بخش کلاسیک خیلی آینده روشن نداریم ولی آن را کنار نمی گذاریم و در رشته آلیس، قهرمان جهان را در دست داریم.   

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *