×
×

کروناوضعیت شکننده دارد

  • کد نوشته: 16996
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر افشین دلشاد اظهار داشت: با همکاری مردم، اصناف بازار و دیگر اقشار و رعایت محدودیت های کرونایی، وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان از قرمز به نارنجی تبدیل شده و تعداد مرگ و میرها کاهش یافته و در برخی روزها حتی به صفر رسیده است اما این می تواند موقتی باشد.
    کروناوضعیت شکننده دارد
  • تبلیغ هدفمند

     معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: مردم گمان نکنند با نارنجی شدن وضعیت استان، دیگر مشکل شیوع ویروس کرونا برطرف شده، حال آنکه شرایط خراسان شمالی بسیار شکننده است و اگر دورهمی‌ها تعطیل نشود دوباره بازخواهد گشت.

    کروناوضعیت شکننده دارد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر افشین دلشاد اظهار داشت: با همکاری مردم، اصناف بازار و دیگر اقشار و رعایت محدودیت های کرونایی، وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان از قرمز به نارنجی تبدیل شده و تعداد مرگ و میرها کاهش یافته و در برخی روزها حتی به صفر رسیده است اما این می تواند موقتی باشد.

    وی افزود: محدودیت های اخیر اثر خود را نشان داده است و موارد بستری، فوت و مراجعان سرپایی با علایم بیماری کووید ۱۹ و نمونه های مثبت به صورت چشمگیری کاهش یافته است که حکایت از آن دارد که محدودیت های یک ماه اخیر نتیجه بخش بوده است.

    وی با بیان اینکه این وضعیت اما به سرعت ممکن است رنگ عوض کرده و ویروس بازگردد، افزود: نتیجه محدودیت ها به لحاظ کنترل بیماری خوب بود اما این محدودیت ها بر زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم تاثیر منفی داشت و اگر آحاد جامعه خواهان برنگشتن بیماری و محدودیت ها هستند، باید پروتکل های اجتماعی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و دورهمی ها را تعطیل کنند.

    دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: انتقال بیماری بسیار سریع است و ۴۰ درصد از مبتلایان کاملا بی علامت هستند و در صورت رعایت نشدن پروتکل ها شرایط مانند قبل خواهد شد.

    وی هشدار داد: مردم گمان نکنند کرونا تمام شده است، تنها وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده است و ازدحام دوباره در بازار، استفاده نکردن از ماسک، و دورهمی ها و به ویژه شب نشینی های یلدایی، استان را دوباره به سمت موج دیگری از این بیماری سوق خواهد داد.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با بیان اینکه الگوی بیماری خانوادگی شده است،  اظهار داشت: این ویروس برای سالمندان خطرناک تر است و مراسم یلدا نیز معمولا در خانه بزرگان خانواده ها برپا می شود، بنا براین اگر مردم می خواهند به سالمندان خانواده ها آسیبی نرسد باید از رفت و آمد و دورهمی پرهیز کنند.

    دکتر دلشاد تاکید کرد: اگر کسبه نیز می خواهند که مغازه هایشان  باز و کسب و کارشان برقرار باشد و دوباره دچار محدودیت نشوند، لازمه اش این است که پروتکل ها را با جدیت رعایت کنند و خانواده ها نیز از دورهمی ها و برپایی تجمعات محفلی پرهیز کنند تا سالم بمانند.

    وی اظهار داشت: مردم گمان نکنند که واکسن کرونا می تواند حلال مشکلات باشد، زیرا هنوز واکسنی وارد کشور نشده است و اگر واکسنی هم وارد شود تا سال آینده به دست مردم نمی رسد و در سه ماه زمستان اتفاق خاصی نمی افتد و وضعیت کنونی را، که نتیجه اعمال محدودیت ها و رعایت توصیه ها توسط خودشان است به فال نیک گرفته و اندکی بیشتر رعایت کنیم.

    وی تاکید کرد: از مردم می خواهیم همچنان ماسک بزنند، به مسافرت و دورهمی ها نروند زیرا فاصله نارنجی استان تا قرمز شدن اندک است و با اندکی بی احتیاطی دوباره می تواند قرمز شود.

    بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، به جز شهر گرمه که وضعیت زرد کرونایی دارد، دیگر شهرهای این استان اکنون در شرایط نارنجی کرونایی هستند.   

    استان خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت از مردادماه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده بود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *