×
×

نیروگاه شیروان سبز شد

  • کد نوشته: 18299
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین هراتی در ارتباط با آلایندگی های زیست محیطی این نیروگاه اظهار داشت: با وجود آلایندگی های زیست محیطی که این نیروگاه از خود ایجاد می کرد مکرراٌ موجب دریافت اخطاریه های مختلف می شد که خوشبختانه در سالجاری با رفع این موارد در رده صنایع غیر آلاینده قرار گرفت.
    نیروگاه شیروان سبز شد
  • تبلیغ هدفمند

     معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: در سالجاری با وجود مشکلات زیست محیطی در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان این واحد در طی یک برنامه ریزی مشخص اقدام به رفع آلایندگی های زیست محیطی خود نمود و معضل موجود در این بخش را برطرف ساخت.

    نیروگاه شیروان سبز شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین هراتی در ارتباط با آلایندگی های زیست محیطی این نیروگاه اظهار داشت: با وجود آلایندگی های زیست محیطی که این نیروگاه از خود ایجاد می کرد مکرراٌ موجب دریافت اخطاریه های مختلف می شد که خوشبختانه در سالجاری با رفع این موارد در رده صنایع غیر آلاینده قرار گرفت.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه همه ساله با آغازفصل سرما و تغیر سوخت نیروگاه از گاز به نفت گاز، به جهت عناصر موجود در سوخت، میزان آلایندگی نیروگاه افزایش می یابد گفت: همه ساله خروجی گازهای نیروگاه مورد پایش و کنترل قرار می گیرد.

    هراتی در ادامه افزود: با وجود افزایش آلایندگی در فصول سرد سال که بازه زمانی خاصی در بر می گیرد و نوع آلایندگی ها شرکت ها باید موارد را به ما اعلام کنند تا این پارامترها در سنجش میزان آلایندگی مقطعی واحد در نظر گرفته شود.

    وی در ادامه با اشاره به زندگی موجودات زنده ساکن در اطراف نیروگاه گفت: در صورت اینکه آلایندگی واحدی افزایش یابد موجب تاثیر بار آلودگی بر جانداران و انسان ها می شود که در تلاشیم این آلودگی ها را به حداقل برسانیم و ضرر آن بر انسان و موجودات را کاهش دهیم.

    هراتی ضمن اشاره به نظارت و پایش مستمر بر آلایندگی صنایع استان افزود: در صورت اینکه بعد از انجام نظارتها مشخص شود صنعتی دارای آلایندگی بیش از حد می باشد و در پی اخطارهای داده شده اقدام به حذف آنها نکند قطعا برخوردهای قضایی سختگیرانه با آنها خواهد شد و می بایست عوارض ناشی از خسارت های وارد شده به طبعیت را پرداخت کنند.

    وی در ادامه نسبت به رفع نشدن آلایندگی های تولیدی در صورت اقدام های لازم از سوی صنایع گفت: در برخی از صنایع هم در صورت تذکر اگر احساس شود وضعیت بهتر نشده و نمی توان کاری کرد، آن صنعت از مدار فعالیت خارج می شود.

    لازم به ذکر است در سال جاری به دلیل برودت شدید هوا میزان مصرف و استفاده از نفت‌گاز در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۴ درصد افزایش روبرو بوده است.

    گفتنی است در روزهای اخیراً از این نیروگاه سیکل ترکیبی به عنوان بزرگترین مصرف کننده صنعتی گاز از سوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی یاد شده و مصرف آن را درفصل تابستان برابر با مصرف کل استان در فصل زمستان دانسته است.

    در حال حاضر کل نیاز برق مصرفی خراسان شمالی از ۳۰ درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، تامین می شود و ۷۰ درصد دیگر آن نیز به خارج استان صادر می شود.

    در حال حاظر میزان ظرفیت تولیدی این نیروگاه هزار و ۱۱۴ مگاوات بوده که با بهره برداری از واحدهای بخار این رقم به هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

    گفته می شود این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی که هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات و سه واحد بخار هر کدام ۱۶۰ مگاوات است که در مجموع توان تولید آن یکهزار و ۴۳۴ مگاوات است.

    می توان این نیروگاه را بعنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور بعد از دماوند تهران و نکا در شمال، دانست. که توانسته با ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت کند که از این تعداد نفر اشتغال ۶۸ درصد آن بومیان شیروان هستند.

    این نیروگاه در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان به سمت مشهد واقع است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *