×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان
کلنگ‌زنی دهکده‌گیاهان‌دارویی در گلستان

  • کد نوشته: 23036
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در حاشیه کلنگ‌زنی دهکده گیاهان دارویی گلستان گفت: ایجاد دهکده گیاهان دارویی باعث می‌شود که کشاورزان تازه‌کار به کشت گیاهان دارویی ترغیب شوند و این امر موجب ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.
    کلنگ‌زنی دهکده‌گیاهان‌دارویی در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    دو فاز از نخستین دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در دهه مبارک فجر در شهرستان گالیکش با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان کلنگ‌زنی شد.

    کلنگ‌زنی دهکده‌گیاهان‌دارویی در گلستان
    کلنگ‌زنی دهکده‌گیاهان‌دارویی در گلستان

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در حاشیه کلنگ‌زنی دهکده گیاهان دارویی گلستان گفت: ایجاد دهکده گیاهان دارویی باعث می‌شود که کشاورزان تازه‌کار به کشت گیاهان دارویی ترغیب شوند و این امر موجب ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.


    ابراهیم کریمی در ادامه اظهار کرد: این دهکده ظرفیت جذب توریست را دارد و می‌تواند موجب توسعه گردشگری استان نیز شود.
    وی با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهان دارویی در پارک ملی گلستان بیان کرد: در این پارک گونه‌های گیاهی دارویی زیادی وجود دارد که همه‌ساله افراد زیادی از سایر نقاط کشور برای جمع‌آوری این گیاهان به منطقه ما مراجعه می‌کنند.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: اگر تولیدات این دهکده به مقدار قابل توجهی برسد امکان صادرات این محصولات از مرز اینچه‌برون به سایر کشورها وجود دارد.
    هم‌چنین در ادامه این مراسم سید عزیز موسوی سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان در خصوص جزئیات این دهکده گفت: دهکده گیاهان دارویی با سه فاز مزرعه نمایشی، سوله فرآوری و مجتمع گلخانه‌ای طراحی شد که امروز دو فاز سوله فرآوری و مجتمع گلخانه‌ای این دهکده کلنگ‌زنی گردید.
    موسوی در ادامه اظهار کرد: مجتمع گلخانه‌ای دهکده با مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع و سوله فرآوری متراژی حدود ۶۰۰ متر مربع دارد.
    لازم به ذکر است اعتبار پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این پروژه ۲۰ میلیارد ریال است.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *