×
×

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی
اقامت۷۷زندانی غیرعمد درزندانهای خراسان شمالی

  • کد نوشته: 23271
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالرحیم گرجی اظهار داشت: در مجموع از تعداد افراد زندانی جرایم غیرعمد ۷۵ نفر مرد و ۲ نفر زن در استان وجود دارند که چشم امید برای رهایی به کمک خیران دوخته اند.
    اقامت۷۷زندانی غیرعمد درزندانهای خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: زندانهای استان در خود ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۸۲ میلیارد ریال را محبوس کرده اند.

    اقامت۷۷زندانی غیرعمد درزندانهای خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالرحیم گرجی اظهار داشت: در مجموع از تعداد افراد زندانی جرایم غیرعمد ۷۵ نفر مرد و ۲ نفر زن در استان وجود دارند که چشم امید برای رهایی به کمک خیران دوخته اند.

    وی در ادامه با اشاره به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه افزود: چهار میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه کشور، ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال از محل تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان، ۷۰ میلیارد ریال از محل اعسار، پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل آورده خانواده مددجویان و مابقی با کمک نیکوکاران تامین شده است.

    گرجی، میزان بدهی مددجویان آزاد شده از بند رها شده را ۳۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان با همت و تلاش بی وقفه مددکاران از شاکیان این افراد مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال بخشوده شده است.

    وی با اشاره به رهایی ۲۰۳ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاریخبر داد و افزود: از مجموع افراد آزاد شده از پشت میله های زندان ۱۹۸ نفر مرد و پنج نفر زن بوده اند.

    وی در ادامه علت زندانی شدن زندانیان غیر عمد را عدم توانایی در پرداخت دانست و اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه محکوم به تحمل حبس شده اند.

    گرجی در ادامه نسبت به میزان بازگشت رهایی یافتگان از زندان استان را کمتر از میانگین کشوری ارزیابی کرد و گفت: بازگشت مجدد مددجویان به زندان در کشور ۱۵.۸ درصد است که در خراسان شمالی این رقم ۱۵.۵ درصد می باشد.

    مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر۱۵۰۰ زندانی در زندان های استان مجبور به تحمل حبس هستند اظهار داشت:هرچند سرانه وجود زندانیان جرایم غیر عمد در استان نسبت به میانگین کشور دارای وضعیت مطلوبی است اما در تلاشیم که در این زمینه به استانداردهای جهانی دست یابیم.

    شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

    گفتنی است که در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر می باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *