×
×

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی
کاهش جمعیت اعتیاد کارگری ودانشجویی درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 24253
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سعید آیتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: درصد شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری خراسان شمالی در آخرین پیمایش ملی که در سال ۹۴ انجام شد، ۳۳درصد اعلام شد و این رقم از میانگین ۲۰.۳ درصدی کشور بیشتر بود اما اکنون این رقم به ۱۰درصد کاهش یافته است.
    کاهش جمعیت اعتیاد کارگری ودانشجویی درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از کاهش شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری و دانشجویی این استان ۸۶۳ هزار نفری به میزان ۲۳ درصد در مقایسه با سال۹۴ خبر داد.

    کاهش جمعیت اعتیاد کارگری ودانشجویی درخراسان شمالی

    کاهش جمعیت اعتیاد کارگری ودانشجویی درخراسان شمالی
    کاهش جمعیت اعتیاد کارگری ودانشجویی درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سعید آیتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: درصد شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری خراسان شمالی در آخرین پیمایش ملی که در سال ۹۴ انجام شد، ۳۳درصد اعلام شد و این رقم از میانگین ۲۰.۳ درصدی کشور بیشتر بود اما اکنون این رقم به ۱۰درصد کاهش یافته است.

    وی به پایشی که در سال ۹۸ در استان انجام شد اشاره کرد و افزود: در این پایش بیش از ۶ هزار کارگر با همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی با کارفرمایان  پایش و غربالگری شدند و پس از بررسی نتایج به این نتیجه رسیدیم که از این رقم ۶۰۰ نفر و به عبارتی ۱۰درصد اعتیاد دارند.

    وی افزود: این پایش دقیق بود بیش از یک چهارم جمعیت کارگری را در برداشت و با وجود این حتی اگر اندکی انحراف هم داشته باشد باز هم می توان دریافت که اعتیاد در جامعه کارگری استان کاهش یافته است.

    وی در مورد علل کاهش اعتیاد در جامعه کارگری نیز گفت:طرح «کاج» که مخفف طرح ملی کاربست اعتیاد در جامعه کار و تولید است از ابتدای سال ۱۳۹۵در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید به مرحله اجرا درآمد گامی موثر جهت پیشگیری، شناسایی و درمان افراد درگیر این بیماری در جامعه کار و تولید است.

    وی با بیان این که در راستای پیشگیری و مقابله با اعتیاد استفاده از ظرفیت معتمدان جمیعت کارگری نیز موثر بود اظهار داشت: راه اندازی خانه های بهداشت کارگری و استفاده از این ظرفیت در زمینه پیشگیری و کمک به درمان نیز تاثیر زیادی در کاهش شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری دارد.

    وی با بیان این که آمار دقیقی از اعتیاد در بین کارگران ساختمانی در دست نیست افزود: شیوع اعتیاد در بین این افراد با آمار عمومی کشور محاسبه شده است و آمار دقیقی از کارگران ساختمانی، فصلی و بخش کشاورزی در دست نیست.

    آیتی در موررد کاهش آمار دانشجویان معتاد نیز اظهار داشت: شیوع اعتیاد در بین دانشجویان ۵.۵ و یک درصد بیش از میانگین کشور است اما برآوردهای ما نشان داد در کل کشور و با تعطیلی خوابگاه ها و دانشگاه ها و برگشت دانشجویان به خانه مراقبت خانواده ها افزایش و روند شیوع کاهش یافته است با این حال آمار دقیقی در این مورد از دانشگاه ها دریافت نکرده ایم.

    آیتی در مورد کاهش و یا افزایش رتبه اعتیاد استان در کشور گفت: با تمام اقدامات انجام شده این استان به لحاظ اعتیاد هم چنان در رتبه ششم کشور قرار دارد اما با توجه به افزایش نیافتن اعتیاد در جمعیت دانش آموزی می توان امیدوار بود که آمار اعتیاد در استان به مرور کاهش یاید.

    شمار دانشجویان دانشگاه‌های استان ۲۸ هزار و ۴۷۶ نفر است که این تعداد دانشجو در ۳۴ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

    در خراسان شمالی ۲۲ هزار و ۱۴۶ کارگر مشغول کار هستند که از این رقم ۱۰ هزار و ۲۹۴ نفر در کارگاه‌های فعال و ۱۱ هزار و ۸۵۲ نفر هم در کارگاه‌های نیمه فعال کار می کنند و دارای پوشش بیمه هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *