×
×

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی
شکارچیان‌غیرمجاز بلای جان طبیعت

  • کد نوشته: 24332
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی گفت: از ابتدای سال تاکنون، 1114 شکارچی متخلف از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان درعرصه های طبیعی دستگیر و اعمال قانون شده اند و مبلغ 148 میلیارد ریال از سوی دستگیر شدگان به حفاظت محیط زیست استان خسارت وارد شده است.
    شکارچیان‌غیرمجاز بلای جان طبیعت
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از تشکیل ۷۲۵ پرونده تخلف شکار وصید در حوزه های قضایی استان از ابتدای سال خبرداد و گفت:به طور میانگین هر ماه۷۰ پرونده تخلف در مراجع قضایی استان باز و پیگیری شده است.

    شکارچیان‌غیرمجاز بلای جان طبیعت


    به گزارش بازار کسب وکار آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۱۱۴ شکارچی متخلف از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان درعرصه های طبیعی دستگیر و اعمال قانون شده اند و مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال از سوی دستگیر شدگان به حفاظت محیط زیست استان خسارت وارد شده است.

    وی افزود: از دستگیر شدگان که در قالب ۷۲۵ پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند ، ۲۱۹ قبضه اسلحه شکاری که ۶۳ قبضه آن اسلحه قاچاق و فاقد مجوز و یک قبضه اسلحه جنگی بوده است و بیش از ۱۵۰۰ عدد انواع فشنگ کشف و توقیف شده است.

    تورج همتی ادامه داد: متخاطیان ۱۴۱ رأس پستاندار وحشی را طی بازه زمانی یاد شده از چرخه حیات حذف کرده اند که  مشتمل بر لاشه و اجزاء ۷۱ رأس قوچ و میش وحشی، ۱۰رأس کل و بز ، ۷ رأس گراز و ۴ راس آهو بوده اند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست استان همچنین ۹۸۲ قطعه ماهی ، لاشه ۷۵۴ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک ،باقرقره، چکاوک وکبوتر را از متخلفین کشف و ضبط کرده اند گفت: بیش از ۹۵۰ جانور وحشی  که به صورت زنده و غیر زنده در فضاهای مجازی و فروشگاههای سطح شهر در معرض فروش قرار گرفته بودند ،با رصد و پایش یگان حفاظت محیط زیست کشف و توقیف شده اند.

    وی با توجه به پایش مستمر عرصه های طبیعی استان از سوی ماموران یگان خاطر نشان:در خصوص پیشگیری از جرایم شکار و صید  ۲۰۰  شکارچی غیر مجاز پیش از اقدام به شکار در منطقه دستگیر و  به جرم” شروع به شکار”  درقالب ۹۸ پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند .

    تورج همتی همچنین با بیان اینکه مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان علاوه بر دستگیری متخلفین شکار و صید بر حسب وظیفه قانونی خود، در ابعاد مختلفی فعالیت داشته اند افزود: پیگیری قانونی برای معرفی مالکان دامهای سبک منجر به خروج  قریب ۴۵ هزار رأس دام که  بطور غیر مجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست چرای غیر مجاز داشتند شده و بیش از ۶ هکتار از مراتع که توسط متخلفان تخریب یا برداشت شن انجام می شد، رفع تصرف شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *