×
×

رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی
نیمی ازمعادن خراسان شمالی فعال هستند

  • کد نوشته: 24632
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی سجادی روز جمعه به ایرنا اظهار داشت: نوسان زیاد قیمت ها و افزایش قیمت تمام شده انجام فعالیت ها، سبب شده تا بیش از ۱۴۰ معدن استان غیرفعال شوند.
    نیمی ازمعادن خراسان شمالی فعال هستند
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: این استان ۲۵۳ واحد معدنی دارد که اکنون بیش از نیمی از آنها غیرفعال هستند.  

    نیمی از معادن خراسان شمالی فعال هستند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی سجادی روز جمعه به ایرنا اظهار داشت: نوسان زیاد قیمت ها و افزایش قیمت تمام شده انجام فعالیت ها، سبب شده تا بیش از ۱۴۰ معدن استان غیرفعال شوند.

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی افزود: با افزایش قیمت ارز، قیمت ماشین آلات هم افزایش یافته است و معدنکاران در تهیه آن با مشکل روبه رو شده اند.

    وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از علل غیرفعال بودن معادن در استان آن است که در گذشته، فعالیت های اکتشافی به موقع و دقیق انجام نشده است.  

    سجادی گفت: فعالیت در برخی معادن هم با مشکل معارض روبه رو است که بعضا سبب تعطیلی معادن می شود.  

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فعالیت سه، چهار معدن سنگ لاشه به علت مشکل اجتماعی و مخالفت های مردمی با مشکل روبه رو شده است.   

    به گزارش ایرنا، ۲۸ ماده معدنی از ۶۸ ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن این استان یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

    سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج می شود.

    میزان سرمایه گذاری در بخش معادن خراسان شمالی هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *