×
×

علی اکبر بصیرنیا-فعال فرهنگی و اجتماعی
جوانان، مخاطبان اصلی شعارسال۱۴۰۰

  • کد نوشته: 28606
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۰
  • ۰
  • عناصر سازنده‌ی این شعار سه مورد هستند که هریک به تنهایی دارای بار معنایی خاصی هستند اما وقتی در کانسپت شعار قرار گرفته‌اند بار معنایی مضاعفی در آن‌ها ایجاد شده و شخصیت دیگری یافته‌اند.
    جوانان، مخاطبان اصلی شعارسال۱۴۰۰
  • تبلیغ هدفمند

    رهبر معظم انقلاب هم‌چون سنوات گذشته، در پیام نوروزی خود، شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» را به عنوان شعار سال ۱۴۰۰ و عمود خیمه‌ی الگوی توسعه‌ی‌ اسلامی- ایرانی در سال پیش رو انتخاب فرمودند. یقینا انتخاب شعارهای سالیانه از سوی معظم‌له دارای پشتوانه‌ها و مبانی نظری و علمی استواری است که داشتن چنین نگاه‌ی حکیمانه و خردمندانه‌ای در هیچ رهبر و سیاستمداری در جهان کنونی پیدا نیست. سال ۱۴۰۰ در ظل چنین شعاری می‌تواند رهاورد اقتصاد داخلی و برون‌رفت از مشکلاتی باشد که ارتباطی با تحریم و بدعهدی‌های دشمن ندارد؛ هم‌چنین شعار امسال، نویدبخش خوداتکایی و جدیت در رفع موانعی است که سال‌ها به دلیل بی‌تدبیری‌ها، بر پای تولید، بند افکنده و باید گسسته شود.

    جوانان، مخاطبان اصلی شعارسال۱۴۰۰

    جوانان، مخاطبان اصلی شعارسال۱۴۰۰
    جوانان، مخاطبان اصلی شعارسال۱۴۰۰

    عناصر سازنده‌ی این شعار سه مورد هستند که هریک به تنهایی دارای بار معنایی خاصی هستند اما وقتی در کانسپت شعار قرار گرفته‌اند بار معنایی مضاعفی در آن‌ها ایجاد شده و شخصیت دیگری یافته‌اند.

    برای نمونه، اصطلاح تولید؛ به طور جداگانه این اصطلاح برای حوزه‌های خاصی بکارمی‌رود در حالی‌که در این شعار، هرگونه کار و فعالیت و نقشی که موجب افزایش سرمایه‌های مالی و اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… کشور شود را دربرمی‌گیرد.

    به لحاظ ارتباط‌شناسی شعار نیز باید توجه داشت که عناصر شعار هم ارتباط عمودی دارند که ابتدای آن اصطلاح تولید است و هم ارتباط عرضی؛ که اصطلاحات پشتیبانی و مانع‌زدایی در کنار هم می‌توانند اثربخش باشند تا تولید اتفاق بیفتد.
    اما به جز مبانی نظری این شعارها، بخش عملیاتی و کارکردی آن، مخاطبان عام و خاص شعارها هستند. طبیعتا مخاطبان عام این شعارها همه‌ی مردم ایران، جهان اسلام و اصلا همه‌ی آزادگان جهان هستند. و مخاطبان خاص شامل اقشار و حوزه‌هایی هستند که با توجه به تحولات سالیانه‌ی اوضاع و احوال کشور و حتی جهان، می‌توانند در دیاگرام توسعه‌ی کشور پس و پیش شوند. از این منظر، در سالی که وارد آن شدیم، جوانان کشور مخاطبان اصلی و خاص این شعار هستند. چرا که جوانان همواره مخاطب ایشان بوده و در مقاطع مختلف طی دو دهه‌ی اخیر، جوانان را پیشران توسعه‌ی کشور خطاب نموده‌اند. بنابراین فرض اصلی ما این است که جوانان در نقطه‌ی خطاب رهبری قرار دارند.
    بنابراین همه ما به‌ویژه جوانان شایسته‌ی گرگانی باید امسال در تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش وافری داشته باشته و این امر را برای خود یک تکلیف دانسته و همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز در راستای عملیاتی شدن شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» وارد میدان شوند و به جوانان گرگانی کمک نمایند.

    • علی‌اکبر بصیرنیا- فعال فرهنگی و اجتماعی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *