×
×

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری
شناسایی ۲۵مخاطره‌طبیعی در چهارمحال‌وبختیاری

  • کد نوشته: 30240
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، خسرو کیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.
    شناسایی ۲۵مخاطره‌طبیعی در چهارمحال‌وبختیاری
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی و دسته‌بندی مخاطرات طبیعی در این استان گفت: در این طرح ۲۵ مخاطره طبیعی شناسایی و برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار در خصوص مخاطرات اولویت‌بندی شده است.

    شناسایی ۲۵مخاطره‌طبیعی در چهارمحال‌وبختیاری
    شناسایی ۲۵مخاطره‌طبیعی در چهارمحال‌وبختیاری
    شناسایی ۲۵مخاطره‌طبیعی در چهارمحال‌وبختیاری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، خسرو کیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.


    وی افزود: حرکات دامنه‌ای، فرونشست زمین، فروریزش زمین، برف سنگین، کولاک برف، بهمن، یخ‌بندان، تگرگ، سرمازدگی، موج سرما، آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و مزرعه‌های کشاورزی، آتش‌سوزی صنعتی و ساختمانی، آفت‌های نباتی، بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و حیات وحش، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی، حوادث آبی مانند غرق‌شدگی، گرد و غبار، طوفان، گرد و خاک، آلودگی هوا، گردباد، وزش باد شدید، فرسایش خاک، آلودگی خاک، آذرخش و تخریب زیستگاه‌های آبی و خشکی از دیگر مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در چهارمحال و بختیاری است که نیاز به اجرای برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار براساس همین اولویت‌بندی دارد.
    کیانی تصریح کرد: با شناسایی و اولویت‌بندی خطرهای اولویت‌دار ، می‌توان تصمیم‌گیری بهتری برای آمادگی، پیشگیری و مقابله با خسارت‌ها در زمان وقوع حوادث و رخدادهای طبیعی انجام داد.
    وی یادآور شد: سال گذشته ۴۷ حادثه و رخداد طبیعی شامل ۱۱ مورد آتش‌سوزی، یک مورد آلودگی هوا، سه مورد برف و کولاک، چهار مورد تگرگ، چهار مورد طوفان، ۲ مورد زمین‌لغزش و رانش زمین، هفت مورد زلزله، سه مورد سرمازدگی و یخ‌بندان، ۹ مورد سیل و اب‌گرفتگی، ۲ مورد آذرخش و یک مورد حادثه نفتی مربوط به خط انتقال نفت مارون در چهارمحال و بختیاری رخ داد که نسبت به تعداد حوادث و رخدادهای طبیعی سال قبل از آن که ۷۳ مورد بود ۳۵.۶ درصد کاهش داشت.
    کیانی اظهار داشت: سال گذشته در استان خسارت ناشی از سه مورد سرمازدگی و یخ‌بندان ۸۲۳ میلیارد ریال، ۹ مورد سیل و آب‌گرفتگی ۳۶۵ میلیارد ریال، هفت مورد زمین‌لرزه ۲۵۵ میلیارد ریال و حادثه مربوط به انتقال نفت مارون یک‌هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام شد.
    به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور، دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *