×
×

پتانسیل تولید گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰۰ هکتار در مناطق عشایری خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37220
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از پتانسیل تولید گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰۰ هکتار توسط جامعه عشایری در مناطق عشایری این استان خبر داد. روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر عشایر این استان به صورت تک محصولی در حال فعالیت هستند و تلاش ما بر این […]

    پتانسیل تولید گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰۰ هکتار در مناطق عشایری خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از پتانسیل تولید گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰۰ هکتار توسط جامعه عشایری در مناطق عشایری این استان خبر داد.

    روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر عشایر این استان به صورت تک محصولی در حال فعالیت هستند و تلاش ما بر این است تا آن ها را از این وضعیت خارج کرده و تولید محصولات دیگر را نیز به سبد تولیدی آن ها اضافه کنیم.

    وی گفت: گردشگری عشایری، تولید صنایع دستی و تولید گیاهان دارویی از جمله مواردی است که عشایر می توانند با استفاده از تولید آن ها از شکل تک محصولی خارج شوند.

    روشن ضمیر افزود: عشایر در ۶۰ درصد مراتع طبیعی این استان مستقر هستند که با کشت گیاهان دارویی هم می توانند به غیر از تولید گوشت، درآمد دیگری را به سبد خانواری خود اضافه کنند و از سوی دیگر کشت گیاهان دارویی در مناطق مستعد به نوعی انجام فعالیت های آبخیزداری نیز محسوب می شود.

    وی ادامه داد: در این راستا اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی از جمله اقداماتی است که برای این قشر انجام می شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: امسال در سایت اسکان عشایری «قلعه جه» در مساحت یک هکتار گل محمدی به صورت آزمایشی توسط عشایر کشت شده است.

    به گفته وی کشت گیاه زیره از دیگر برنامه هایی بوده که در همین راستا به صورت آزمایشی انجام شده است.

    در خراسان شمالی ۷ هزار و ۳۸۲ خانوار عشایری با جمعیت ۳۰ هزار نفر زندگی می کنند که از این تعداد ۵ هزار خانوار، کوچ رو هستند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *