×
×

پروسه استعلامات؛ سنگ پیش پای سرمایه گذاری در پهنه های آزاد شده معدنی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37226
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی از پروسه طولانی استعلامات و دردسر ساز شدن برای سرمایه گذاران در پهنه های آزاد شده معدنی جنوب این استان خبر داد. مهدی سجادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پهنه جنوبی استان در سال ۹۲ به منظور شناسایی پتانسیل های معدنی […]

    پروسه استعلامات؛ سنگ پیش پای سرمایه گذاری در پهنه های آزاد شده معدنی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی از پروسه طولانی استعلامات و دردسر ساز شدن برای سرمایه گذاران در پهنه های آزاد شده معدنی جنوب این استان خبر داد.

    مهدی سجادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پهنه جنوبی استان در سال ۹۲ به منظور شناسایی پتانسیل های معدنی بلوکه شد، اظهارکرد: اما قرار بر این بود تا این روند طی یک سال به پایان برسد ولی این امر محقق نشد و بالاخره در سال گذشته پهنه آزاد شد.

    وی افزود: بلوکه و بلاتکلیف بودن این پهنه سبب شده بود تا طی این سال ها نه پروانه اکتشاف، نه گواهی کشف و نه پروانه بهره برداری صادر شود.

    سجادی ادامه داد: مساحت پهنه بلوکه شده بیش از ۱۰ هزار کیلومتر بوده که برای انجام مطالعات اکتشافی از سوی سازمان زمین شناسی بلوکه شده بود.

    وی توضیح داد: این پهنه در تیرماه سال گذشته آزاد شد و ۱۰ محدوده امید بخش توسط ایمیدرو و ۱۶ محدوده امید بخش نیز توسط سازمان زمین شناسی مشخص شد که آن ها در مرحله استعلامات برای گرفتن تایید نهایی جهت اخذ پروانه اکتشاف برای انجام اکتشافات تکمیلی هستند.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اما بعد از آزادسازی منطقه، تعدادی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری برخی از محدوده ها را به منظور کشف و استخراج مواد معدنی همچون مصالح ساختمانی و یا سنگ تزئینی و … ثبت کردند ولی در بحث گرفتن استعلامات از اداراتی همچون منابع طبیعی، میراث فرهنگی و … با مشکل مواجه شده اند و پروسه اخذ استعلامات از سوی این ادارات بسیار طولانی شده که نگرانی ما بر این است تا سبب پشیمانی این سرمایه گذاران شود.

    وی تاکید کرد: به روز نبودن نقشه های این ادارات سبب شده تا گرفتن استعلامات طولانی شود و این دستگاه ها باید از قبل مطالعات لازم را داشته باشند و نقشه ها را به روز کنند تا در چنین مواقعی با مشکل مواجه نشویم.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *