×
×

ارائه درخواست پرورش گورخر در منطقه میاندشت جاجرم به سازمان محیط زیست

  • کد نوشته: 37391
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از ارائه درخواست پرورش گورخر در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به سازمان محیط زیست خبر داد. شکاریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع در گذشته سایتی با مساحت ۲۵۰   هکتار برای پرورش یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم ایجاد شد که برای […]

    ارائه درخواست پرورش گورخر در منطقه میاندشت جاجرم به سازمان محیط زیست
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از ارائه درخواست پرورش گورخر در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به سازمان محیط زیست خبر داد.

    شکاریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع در گذشته سایتی با مساحت ۲۵۰   هکتار برای پرورش یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم ایجاد شد که برای مدتی یک قلاده یوزپلنگ در این محل زندگی می کرد اما بعد از گذشت مدتی به تهران منتقل شد.

    وی گفت: اما در حال حاضر این امکان بلااستفاده باقی مانده است و ما به دنبال آن هستیم تا از این مکان استفاده بهینه ای داشته باشیم.

    شکاریان افزود: در همین راستا پیشنهاد پرورش حیواناتی همچون گورخر را در این محل به سازمان محیط زیست ارائه کرده ایم و این موضوع در دست بررسی است.

    وی ادامه داد: در واقع در گذشته منطقه میاندشت جاجرم یکی از زیستگاه های گورخر بوده است به همین دلیل این گونه حیوانی انتخاب شده است.

    منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم یکی از زیستگاه های خوب کشور برای زندگی یوزپلنگ آسیایی است که تاکنون چندین مرتبه این گونه حیوانی در این منطقه مشاهده شده است.

    علاوه بر آن طبق آخرین سرشماری انجام شده در این منطقه حدود ۳۰۰۰ راس آهو که یکی از طعمه های خوب یوزپلنگ می باشد در این محل زیست می کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *