×
×

ضرورت مجهز شدن جوانان به مهارت برای مشاغل آینده و آینده مشاغل تا سال ۲۰۲۷

  • کد نوشته: 38970
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۵
  • ۰
  • ضرورت مجهز شدن جوانان به مهارت برای مشاغل آینده و آینده مشاغل تا سال ۲۰۲۷ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پنل تخصصی اشتغال نوآورانه فارغ‌التحصیلان نمایشگاه «آبادیران» بر ضرورت مجهز کردن جوانان به مهارت برای مشاغل و آینده مشاغل تا سال ۲۰۲۷ تأکید […]

    ضرورت مجهز شدن جوانان به مهارت برای مشاغل آینده و آینده مشاغل تا سال ۲۰۲۷
  • تبلیغ هدفمند

    ضرورت مجهز شدن جوانان به مهارت برای مشاغل آینده و آینده مشاغل تا سال ۲۰۲۷

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پنل تخصصی اشتغال نوآورانه فارغ‌التحصیلان نمایشگاه «آبادیران» بر ضرورت مجهز کردن جوانان به مهارت برای مشاغل و آینده مشاغل تا سال ۲۰۲۷ تأکید کرد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی‌نیا»، با اشاره به آمار مجمع جهانی اقتصاد در سال ٢٠٣٣، بیان داشت: تعداد ٨٣ میلیون شغل در جهان حذف و ۶٣ میلیون شغل تا چهار سال آینده با تأثیر از تورم، کندی رشد و هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد.

    وی تصریح کرد: برای مشاغل آینده و آینده مشاغل با توجه به تحولات اساسی تکنولوژی در عرصه جهانی مانند تکنولوژی های برافکن، IOT،  بیگ دیتا، ربات های خودکار و … باید جوانان را به مهارت مجهز کنیم.

    معاون وزیر کار، با بیان اینکه ۱۲۳۴ استاندارد دانش بنیان از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین شداه است و این مهم در راستای جدی گرفته شدن مهارت‌های دانش بنیان از سوی این این سازمان می باشد، عنوان کرد: عزم سازمان برای راه اندازی هرچه بیشتر مراکز دانش بنیان مهارتی با همکاری پارک‌های علم و فناوری در همه استان‌ها جزم است.

    وی با اشاره به تبدیل مرکز ملی تربیت مربی به مرکز مهارتی دانش بنیان، تصریح کرد: با همکاری دانشگاه تهران پارک علم و فناوری مهارتی راه اندازی شده است.

    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای دانش بنیان در هر استان خبر داد و افزود: این سازمان آمادگی همکاری با شرکت های دانش بنیان به صورت مستقیم و چه از طریق پارک های علم و فناوری را دارد و با این شرط که همه پروژه های تعریف شده دارای پیوست مهارتی جهت رشد تولید و افزایش کیفیت و … باشد.

    وی طرح های کهاد، نخلستان و محیط کار واقعی را از برنامه های جدید سازمان عنوان کرد و افزود: درطرح کهاد، دوره های آموزشی تلفیقی یا هیبریدی مهارتی همزمان با آموزش های کلاسیک، برای دانشجویان در نظر گرفته می شود که متناسب با رشته تحصیلی و یا علاقمندی آنان ارائه می شود.

    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: طرح نخلستان نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که رشته های تحصیلی آنها در بازار کار، اقبالی ندارد نیز، پیش بینی شده است که در این طرح آموزش مهارتی در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات و دانش بنیان همراه با تکنولوژی جدید در مراکز دولتی، آموزشگاه های آزاد، جوار و بین کارگاهی و … به فارغ التحصیلان ارائه می شود.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *