×
×

انتشار و فروش تصاویر شخصی در فضای مجازی

  • کد نوشته: 39022
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۷
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری عامل فروش اطلاعات شخصی و ترویج بی بند باری در فضای مجازی خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی در استان مشغول به […]

    انتشار و فروش تصاویر شخصی در فضای مجازی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری عامل فروش اطلاعات شخصی و ترویج بی بند باری در فضای مجازی خبر داد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی در استان مشغول به ترویج بی‌بند و باری و ترغیب نوجوانان و جوانان به موضوعات غیراخلاقی همچون دوست‌یابی، انتشار تصاویر افراد و فروش اطلاعات شخصی افراد  است.

    وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده قضایی؛ موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان کردستان قرار گرفت و با بررسی‌های فنی انجام‌ شده گرداننده صفحه اینستاگرام شناسایی و با  اخذ دستور قضایی متهم دستگیر و  تجهیزات  رایانه‌ای او توقیف شد.

    سرهنگ دانش پور با بیان اینکه در تحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به  بزه ارتکابی در اظهارات خود گفت: در شبکه اجتماعی با دریافت مبالغی اطلاعات افراد را در اختیار کسانی که در شبکه اجتماعی بودن قرار می دام و این اطلاعات را به فروش  می‌رساندم.

    این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید الگوهای سنتی و فرهنگی ناب خود را که باعث استحکام زندگی می‌شود به فرزندان خود آموزش دهند، همچنین بدانند اعتماد بی جا در فضای مجازی بستر ایجاد مزاحمت، باج‌گیری و اخاذی مجرمین سایبری را فراهم می‌نمایید؛ بنابراین  کاربران فضای مجازی از انتشار اطلاعات خصوصی مانند عکس و فیلم‌ها شخصی  خودداری نمایند و در اختیار دیگران قرار ندهند.

    این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به هرگونه مشاوره سایبری با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *