×
×

فریب مجرمین سایبری را نخورید

  • کد نوشته: 39034
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۷
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از تشدید فعالیت کلاهبرداران سایبری که با ترفند اینکه شخصی که سالها پیش فوت کرده وحساب بانکی او درایران موجود است از کاربران فضای مجازی  کلاهبرداری می کنند ؛ خبر داد . پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرهنگ حسن کیخا در تشریح این خبر اظهار داشت : شخصی […]

    فریب مجرمین سایبری را نخورید
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از تشدید فعالیت کلاهبرداران سایبری که با ترفند اینکه شخصی که سالها پیش فوت کرده وحساب بانکی او درایران موجود است از کاربران فضای مجازی  کلاهبرداری می کنند ؛ خبر داد .

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرهنگ حسن کیخا در تشریح این خبر اظهار داشت : شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه کرد و گفت خانمی که خود را کارمند یکی از بانک های خارجی معرفی کرده بود از طریق یکی از پیام رسان ها به بنده پیام داده و در خصوص اینکه فردی سالها پیش فوت کرده و حساب بانکی او در ایران موجود است و من می خواهم شما را به عنوان وارث آن شخص معرفی کنم که ارث مرحوم به حساب شما واریز گردد با زبان بازی و کلک سراینجانب  را کلاه گذاشته و باعث شده که از حساب خودم  مبلغ  ۱٫۵۵۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال پول واریزکنم لذا تقاضای رسیدگی و عودت وجه را دارم.

    این مقام انتظامی افزود:طی تحقیقات اولیه و بررسی مستندات شاکی ضمن محرز شدن صحت و سقم ادعای نامبرده مراتب اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فتا در جهت شناسائی عامل جرم در دستور کار قرار گرفت و متهم شناسایی شد که در ادامه با هماهنگی قضائی  وجه کلاهبرداری شده به مبلغ ۱٫۵۵۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال حساب شاکی عودت داده شد.

    رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مجرمین در همه شرایط با برانگیختن حس اعتماد و طمع و همچنین با سوء استفاده کردن از عدم دانش کافی کاربران فضای سایبری بهره برده و به مقاصد کلاهبردارانه خود دست می یابند، از شهروندان درخواست کرد: تحت هیچ شرایطی به این قبیل پیام ها توجه نکرده و قبل از پرداخت هرگونه وجهی موضوع را با پلیس فتا درمیان بگذارند.

    این مقام سایبری خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *