×
×

سطح مهارت و دانش مربیان، معیار اصلی کیفیت نظام آموزش و مهارت آموزی هر کشور است

  • کد نوشته: 39336
  • ۱۴۰۲-۰۳-۳۰
  • ۰
  • در نشست پارلمان مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای مطرح شد؛ سطح مهارت و دانش مربیان، معیار اصلی کیفیت نظام آموزش و مهارت آموزی هر کشور است معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در «نشست فصلی هیأت رئیسه پارلمان مربیان» این سازمان، کیفیت نظام […]

    سطح مهارت و دانش مربیان، معیار اصلی کیفیت نظام آموزش و مهارت آموزی هر کشور است
  • تبلیغ هدفمند

    در نشست پارلمان مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای مطرح شد؛

    سطح مهارت و دانش مربیان، معیار اصلی کیفیت نظام آموزش و مهارت آموزی هر کشور است

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در «نشست فصلی هیأت رئیسه پارلمان مربیان» این سازمان، کیفیت نظام آموزش و مهارت آموزی هر کشور را سطح مهارت و دانش مربیان برشمرد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با اشاره به صدور کدشناسایی مربیان، اعلام داشت: به منظور ارتقاء شأن و منزلت حرفه‌ای، هویت بخشی و افزایش سطح توانمندی مربیان شاغل در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و افزایش کارایی آموزش‌های مهارتی و اعتباربخشی به گواهینامه های مهارتی سازمان، طرح ساماندهی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را با صدور کد شناسایی مربیان تهیه و تدوین کرده‌ایم.

    وی با اشاره به صدور کارت شناسایی مربیان برای ۳ هزار مربی این سازمان، اظهار داشت: مربیان به عنوان عناصری تاثیرگذار این سازمان محسوب می شوند و بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت فکری همه مربیان از طریق این پارلمان، در فرآیند تصمیم گیری، تصمیم سازی، تعاملات و یک سرمایه اجتماعی است.

    معاون وزیر کار با تأکید بر پیاده سازی روش اندراگوژی در کنار پداگوژی در ارائه آموزش های مهارتی، تصریح کرد: در این روش، نقش مربی نسبت به روش قبلی متفاوت است و مربی صرفاً به عنوان یک تسهیل کننده و راهنما ظاهر می شود، نه به عنوان آموزش دهنده محض و در فعالیت یادگیری و یاددهی به عنوان مشاور در کنار کارآموزان است.

    وی ارائه آموزش های مهارتی را وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، خواند و بیان داشت:  بی تردید تلاش های کسانی که در جهت مهیا کردن جوانان با ارائه آموزش های مهارتی اقدام می کنند، یک عبادت و کار مقدس است و ما در این سازمان، کارمان را عبادت می شماریم.

    حسینی نیا گفت: ما می توانیم زندگی یک فرد بیکار را با ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار نجات دهیم، چون فرد با داشتن مهارت، اقبال بیشتری برای اشتغال پایدار در جامعه دارد.

    وی مربیان را از ارکان اصلی آموزش و مجری آموزش‌های مهارتی برشمرد که در راستای توانمندسازی مخاطبان، نقش کلیدی ایفا می‌کنند و افزود: باتوجه به توسعه و تحولات فناوری‌ها و مشاغل در عصر حاضر و تنوع نیازهای آموزشی، بازار کار، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با طیف گسترده‌ای از تقاضاهای جدید مواجه شده است که تأمین این تقاضاها، نیازمند تدوین برنامه آموزشی و تدارک مؤلفه‌های اصلی برای ارائه خدمات آموزشی است و از مهم‌ترین آنها تأمین و تربیت مربیان دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای است.

    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اختصاصی شدن درآمد سازمان را کار بزرگی عنوان کرد و اذعان داشت: وقتی درآمد سازمان، عمومی است؛ یعنی هرچه ما درآمد کسب می‌کنیم، همه به خزانه‌ی دولت می‌رود. ما با رفت و آمدهای بسیار، درآمد سازمان را اختصاصی کردیم.

    حسینی‌نیا در پایان سخنان خود، خواستار مشارکت بیش از پیش اعضاء پارلمان مربیان وکارشناسان در به ثمر رسیدن مأموریت و رسالت سازمانی آموزش فنی و حرفه ای شد و اظهار داشت: پارلمان ملی مربیان و کارشناسان، پل ارتباطی وثیق و قابل اعتماد بین کارکنان و مربیان با همه سطوح سازمان است و همچنین ارتباط سازمان با ذینفعان برون سازمانی را برای جریان سازی مهارت و توسعه گفتمان مهارت نظام مند خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش در این نشست، اعضای هیات رئیسه، ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته، پیشنهادات و درخواست های خود را به منظور تسهیل و تسریع در تحقق اهداف و برنامه های پارلمان مطرح کردند و رئیس، نایب رئیس و اعضای دبیرخانه مرکزی پارلمان نیز به ارائه محورهای مورد تأکید پرداختند.

    شایان ذکر است، بازنگری طرح رتبه بندی مربیان، راه اندازی شبکه مهارت به صورت برخط و برون خط، حضور اعضای پارلمان در شورای سیاست‌گذاری استان ها در سطح کشور، ایجاد انگیزه در کارکنان به عنوان نقش تعیین‌کننده آنان در  نیل به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت سازمان، بازنگری نظام ارتقاء و صلاحیت حرفه ای مربیان و … از مسائل و پیشنهادات این نشست بود.

    نشست فصلی هیأت رئیسه پارلمان مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای با حضور «غلامحسین حسینی‌نیا» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان، «سیدمازیار علوی» مدیرکل دفتر ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل، «امیر میمنت آبادی» معاون توسعه مدیریت و منابع، «مجتبی نوروزی» سرپرست معاونت آموزش، «علی حسین شهریور» معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و اعضاء هیأت رئیسه پارلمان مربیان و کارشناسان سازمان برگزار شد. 

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *