×
×

اهداء سخاوتمندانه ۱۰۰۰ استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به کشور دوست و هم پیمان لبنان

  • کد نوشته: 40418
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۳
  • ۰
  • اهداء سخاوتمندانه ۱۰۰۰ استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به کشور دوست و هم پیمان لبنان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه مذاکرات تنظیم سند همکاری های اختصاصی این سازمان با نهاد متناظر لبنانی، از اهداء سخاوتمندانه ۱۰۰۰ استاندارد […]

    اهداء سخاوتمندانه ۱۰۰۰ استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به کشور دوست و هم پیمان لبنان
  • تبلیغ هدفمند

    اهداء سخاوتمندانه ۱۰۰۰ استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به کشور دوست و هم پیمان لبنان

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه مذاکرات تنظیم سند همکاری های اختصاصی این سازمان با نهاد متناظر لبنانی، از اهداء سخاوتمندانه ۱۰۰۰ استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به کشور دوست و هم پیمان لبنان خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در نشست با «مصطفی بیرم» وزیر کار لبنان، بیان داشت: اشتراکات بسیاری بین ملت ایران و لبنان وجود دارد که ما مردمان این کشور را از خودمان می دانیم و در راستای حفاظت از خون شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی از هیچ کوششی برای آبادانی کشور لبنان دریغ نخواهیم کرد.

    وی توانمندسازی نیروی جوان را از رموز موفقیت کشور ایران در برابر تحریم های ظالمانه برشمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تجربیات و دستاوردهای موفق ۷۰ ساله در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی دارد که با کمال میل در اختیار کشور دوست و همسایه لبنان قرار می دهد.

    معاون وزیر کار در پاسخ به سؤال وزیر کار لبنان، مبنی بر آموزش های مهارتی، توسط چه نهادی در ایران ارائه می شود، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اصلی ترین سازمان غیررسمی در ارائه آموزش های مهارتی در کشور محسوب می شود و البته نهادهای مختلفی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت جهاد و … در مسیر توسعه آموزش های مهارتی این سازمان را یاری می کنند؛ ولیکن آموزش های مهارتی بر اساس استانداردهای سازمان، توسط نهادهای مذکور ارائه می شود و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای و ارائه گواهینامه مهارت توسط سازمان صورت می پذیرد.

    وی با اشاره به ۶۵۰ مرکز آموزش دولتی و ۶۵۰۰ استاندارد شغل و شایستگی در سازمان، اذعان داشت: آموزش های مهارتی که هزینه بر و گران می باشد در مراکز دولتی به صورت رایگان و در ۲۰ هزار آموزشگاه آزاد با هزینه مصوب و با تبعیت از استانداردهای آموزشی زیر نظر سازمان ارائه می شود و در پایان دوره آموزشی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای و ارائه گواهینامه توسط سازمان انجام می شود.

    وی طرح آموزش در محیط کار واقعی و آموزش در جوار و بین کارگاه را از تجربیات موفق این سازمان خواند و بیان داشت:  ما در کشور ایران، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی فعال در کشور داریم که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از این واحد‌های صنفی قابلیت ورود در این طرح را دارند که کارآموز بپذیرند و یک مهارتی را کامل یاد بگیرند.

    وزیر کار لبنان، در ادامه با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران، نیازهای آموزشی بازار کار این کشور را به نحو احسن مرتفع می کند، تصریح کرد: این سازمان در عین سختی های فراوان که در ارائه آموزش دارد، انعطاف فراوانی در ارائه آموزش های مهارتی بر طبق استانداردهای تعیین شده دارد.

    «مصطفی بیرم» با اشاره به اوضاع نابسامان آموزش های فنی و حرفه ای در کشور لبنان، گفت: در کشور لبنان نیازمند ارائه آموزش های مهارتی کوتاه مدت و سر و سامان دادن بر طبق استانداردهای آموزشی در بخش دولتی و خصوصی هستیم.

    وی از فرهنگ مصرف گرانه به عنوان بحران این دو سال اخیر در کشور لبنان یاد کرد و بیان داشت: ما درصدد آن هستیم که فرهنگ تولید و خوداتکائی را در این کشور گسترش دهیم.

    وزیر کار لبنان، با اشاره به تجربیات گردشگری، آشپزی، هتلداری و … با توجه به ظرفیت های این کشور، اعلام داشت: علیرغم بحران اقتصادی لبنان، در زمینه گردشگری، ارتباطات و مهارت های نرم دارای تجربیات خوبی است که با کمال میل در اختیار کشور ایران قرار می دهیم.

    وی خاطرنشان ساخت: کشور ایران به لطف تدبیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری با توجه به درنظر گرفتن شعار سال سیاست رشد تولید و مهار تورم را دنبال می کند که متأسفانه فرهنگ مصرف گرایی در کشور لبنان رواج یافته است.

    «مصطفی بیرم» با اشاره به صبر کشور لبنان در مبارزه با اسرائیل، اظهار داشت: کشور لبنان به دنبال آموزش های مهارتی کوتاه مدت با توجه به تغییرات تکنولوژی در جهان و هوش مصنوعی می باشد.

    در پایان این نشست، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ایران، ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی این سازمان را به عنوان گنجینه ای ارزشمند برشمرد و از اهداء سخاوتمندانه ۱۰۰۰ استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به کشور دوست و هم پیمان لبنان با توجه به نیاز بازار کار این کشور خبر داد.

    بر اساس این گزارش،  اعزام مربی به منظور اجرای دوره‌های تخصصی آموزش مربیان و مهارت آموزان، برگزاری مسابقات مشترک مهارت، برگزاری اردوهای تخصصی برای کارشناسان و رقابت کنندگان اعزامی به مسابقات جهانی مهارت، مشاوره و تبادل اطلاعات فنی در زمینه سنجش مهارت و آزمون‌های الکترونیکی، آموزش کارشناسان برنامه‌ریزی درسی، تهیه و تدوین استانداردهای آموزش مهارت و همکاری و رایزنی در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از محورهای برگزاری این مذاکرات بوده است.

    جلسه مذاکرات تنظیم سند همکاری های اختصاصی این سازمان با نهاد متناظر لبنانی، با حضور «غلامحسین حسینی نیا»، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، «مصطفی بیرم» وزیر کار لبنان،  معاون وزیر کار در امور تامین اجتماعی لبنان،  مشاور امور اداری و رئیس دفتر وزیر لبنان، «سید مازیار علوی» مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی، امور بین‌الملل و امور حقوقی، «مجتبی نوروزی» سرپرست معاونت آموزش سازمان، «علی حسین شهریور» معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و «محمد علیشاهی» معاون دفتر امور بین‌الملل برگزار شد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *