×
×

آموزش های مهارتی؛ حلقه گمشده توسعه اقتصادی گینه کوناکری

  • کد نوشته: 40420
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۳
  • ۰
  • معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: آموزش های مهارتی؛ حلقه گمشده توسعه اقتصادی گینه کوناکری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست هم اندیشی با هیأت رسمی کشور گینه کوناکری؛ آموزش های مهارتی را حلقه گمشده توسعه اقتصادی این کشور، عنوان کرد. به گزارش […]

    آموزش های مهارتی؛ حلقه گمشده توسعه اقتصادی گینه کوناکری
  • تبلیغ هدفمند

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

    آموزش های مهارتی؛ حلقه گمشده توسعه اقتصادی گینه کوناکری

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست هم اندیشی با هیأت رسمی کشور گینه کوناکری؛ آموزش های مهارتی را حلقه گمشده توسعه اقتصادی این کشور، عنوان کرد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با بیان تفاوت نگاه ایران و کشورهای غربی به کشور گینه کوناکری، گفت: کشور ایران، برای گینه کوناکری، خواهان رفاه، سعادت و خوشبختی می باشد و آماده هر نوع مساعدت و همکاری در ارائه آموزش های مهارتی و توسعه اقتصادی با این کشور هستیم.

    وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به آموزش های فنی و حرفه ای در ایران، تصریح کرد: اگر کشور ایران بخواهد، تجربه ای از توسعه یافتگی به کشور گینه انتقال دهد؛ همان آموزش های مهارتی است، چون کشور گینه از لحاظ منابع طبیعی بسیار غنی می باشد، می تواند با تربیت نیروهای جوانان ماهر، این کشور را به گینه ای نو و پیشرفته تبدیل کند.

    معاون وزیر کار، اعلام داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران، ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد در بیش از هزار شغل ارائه می دهد و آمادگی آن را دارد که باتوجه به منابع دست نخورده و بکر کشور گینه، آموزش های مورد نیاز آن کشور را ارائه دهد.

    وی با اشاره به بازآموزی مهارتی مربیان کشور گینه در مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی، بیان داشت: کشور گینه، دارای مرکز خودرو و امکانات خوبی است و مربیانی که در کشور ایران در حال آموزش می باشند، می توانند ظرفیت های منابع طبیعی شما در آنجا را تقویت نمایند.

    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آمادگی این سازمان را جهت انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش فنی و حرفه ای گینه در راستای تربیت مربیان گینه ای، ارائه آموزش های مهارتی در این کشور و … اعلام داشت.

    در ادامه، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و اموربین الملل، اعلام داشت: این سازمان در راستای توسعه دیپلماسی مهارت؛ پیرو پیشنهاد معاون وزارت خارجه کشورمان، میزبان هیأت رسمی از کشور گینه کوناکری بوده است و همزمان یک هیأت آموزشی، متشکل از مربیان این کشور نیز در مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی تهران در حال دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

    «سید مازیار علوی»، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوارکارگاهی شرکت های تراکتورسازی و ایران‌خودرو، گفت‌وگو‌های دوجانبه و تبادل‌نظر در مورد مسائل حوزه‌ صنایع خودرو، آموزش‌مربیان‌گینه‌ای ‌در مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی، بازدید از مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی و مرکز ملی تربیت مربی، بازدیدهای مهارتی و تبادل ‌تجربیات ‌مهارت‌آموزی را از مهم‌ترین محور‌های این سفر و مقدمه ای برای گسترش همکاری های آموزشی برشمرد.

    مشاور  وزیر و رئیس مرکز ملی خودرو کشور گینه کوناکری، با تقدیر از استقبال بی نظیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران از هیأت رسمی این کشور، اظهار داشت: در این سفر، توسعه یافتگی و پیشرفت کشور ایران، باعث شگفتی و تأثیر فراوان در ما شد.

    «محمد تومانی کروما»، گفت: کشور گینه منابع طبیعی بسیار زیادی، مانند معادن آلومینیوم، طلا، بوکسیت، سنگ آهن و … و خاک این کشور هم برای کشاورزی مساعد است و نیز با وجود منابع آبی بسیار، متأسفانه کشوری جهان سومی می باشد که در فقر به سر می برد.

    وی با بیان اینکه ایران، دارای نخبگان بسیار زیادی می باشد، از جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربیات فراوان این کشور در امر مهارت آموزی، خواستار تربیت نیروی ماهر و آموزش های مهارتی در راستای توسعه اقتصادی باتوجه به پتانسیل های مذکور در این کشور شد.

    مشاور وزیر و رئیس مرکز ملی خودرو کشور گینه کوناکری، از استقبال مردم ایران و مهمان نوازی آنان در ارتباط با توریست ها تقدیر کرد و اذعان داشت: مردم ایران، مردمی بافرهنگ هستند و در این سفر، شاهد پیشرفت  ایران در حوزه های مختلف نظیر صنعت، کشاورزی، اقتصاد و … بودیم.

    «آمدو نالالی» کارشناس ارشد و مسئول همکاری های کشور گینه و ایران، نیز با اشاره به معادن غنی کشور گینه، خاطرنشان ساخت: کشور گینه، دارای دو فصل بهار و پاییز و ۶ ماه بارانی می باشد و با توجه به ظرفیت های این کشور، جمهوری اسلامی ایران می تواند در زمینه آموزش های مهارتی و تربیت نیروی انسانی، کمک شایانی به کشور ما انجام دهد.  

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *