×
×

اجرای «طرح نجم ۲» (نظارت جامع مهارت) ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد

  • کد نوشته: 40422
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۳
  • ۰
  • اجرای «طرح نجم ۲» (نظارت جامع مهارت) ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست وبیناری بررسی نتایج اجرای «طرح نجم۱» از اجرای نظارت جامع مهارت ۲ ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد خبر داد. به […]

    اجرای «طرح نجم ۲» (نظارت جامع مهارت) ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد
  • تبلیغ هدفمند

    اجرای «طرح نجم ۲» (نظارت جامع مهارت) ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست وبیناری بررسی نتایج اجرای «طرح نجم۱» از اجرای نظارت جامع مهارت ۲ ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با بیان اینکه افزایش بهره وری مراکز آموزشی و کیفیت بخشی آموزش های مهارتی از اهداف اجرای این طرح می باشد، گفت: مرحله اول و پایش مراکز دولتی در «طرح نجم ۱» با مجاهدات کارکنان سازمان به پایان رسیده است و نتایج احضاء شده در سطح ستاد و استان ها تحلیل و جمعبندی و نتایج ارزیابی ها در اصلاح برنامه ۱۴۰۲ و  برنامه ریزی در تدوین برنامه های سال ۱۴۰۳ بکارگیری می شود.

     

    وی با اشاره به منویات اخبر مقام معظم رهبری در خصوص مبنی بر احصاء آمار دقیق مبتنی بر واقعیت ها و اشتغال جوانان، بیان داشت: طرح نجم و طرح تابستانه مهارت در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری با ارائه آموزش های مهارتی به نوجوانان و جوانان در جهت ایجاد راهکاری برای جوانان فاقد شغل و مهارت در حال اجرا می باشد.

    معاون وزیر کار با تأکید بر ایجاد انگیزه در کسب آموزش های مهارتی و حرفه جوانان و نوجوانان به عنوان فعالان اقتصادی آینده، اذعان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان صدا و سیما، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج سازندگی،  طرح تابستانه مهارت را برای ارائه ‌آموزش‌های کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقاء توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی پس از استعدادسنجی و رغبت سنجی جهت انتخاب آینده شغلی در دانش آموزان بین ۱۳ تا ۱۸ سال رقم زده است.

    وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال و دستور رئیس محترم جمهور در این شورای مبنی بر اختصاص بودجه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جهت ارائه آموزش های مهارتی به ۲ میلیون نوجوان در طرح تابستانه مهارت، اظهار داشت: جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور ارتقاء یافته است.

    به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، فعالان عرصه مهارت آموزی در خانواده بزرگ این سازمان با آماده سازی جوانان برای اشتغال پایدار یک راه میانبر را برای خوشبختی جوانان مهیا می کنند که این امر دارای اجر بالایی می باشد.

    وی با اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی با تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مسیر اصل ۸۵ قانون اساسی پس از ۵ دهه فعالیت این سازمان، افزود: مشخص نبودن حیطه وظایف و حدود و شکاف فعالیت‌ها، تعدد و پراکندگی در قوانین و آیین‌نامه‌های حاکم بر فعالیت ســازمان، مشخص نبودن جایگاه در سطوح صلاحیت حرفه‌ای، هدفمند نبودن توسعه ساختاری و فعالیت‌ های سازمان، عدم برخورداری از مزایای سازمان‌های آموزشی، نبود الگوی مشخص برای تربیت، رتبه‌بندی و حقوق ومزایای مربیان سازمان، مشخص نبودن نحوه ارتباط سازمان با دستگاه‌های دیگر و بخش خصوصی و … از ضروریات تدوین اساسنامه سازمان بوده است که با تصویب اساسنامه مذکور مشکلات مزمن سازمان مرتفع خواهد شد.

    حسینی نیا از اجرای «طرح نجم ۲» ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و مراکز جوارکارگاهی با محوریت و نظارت معاونت آموزش خبر داد.

    بر اساس این گزارش، اعلام بازخورد نتایج احصاء شده این طرح، تغییر فرمت لیست ارزیابی ها، اعلام نکات و تجربیات مثبت استان ها در جهت تجربه اندوزی، ایجاد مدل در جهت تهیه مواد مصرفی و تجهیز بر اساس نظرات مربیان، راه اندازی واحد نگهداری و تعمیرات تجهیزات، افزایش خلاقیت سازمانی، تدوین سند مهارتی منطقه ای بر اساس آمایش منطقه، مکانیزه شدن سیستم انبارگردانی و … از پیشنهادات ارزیابان «طرح نجم ۱» در این نشست بوده است.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *