×
×

پایان ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای زیارت استان گلستان

  • کد نوشته: 43299
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۹
  • ۰
  • روستای «زیارت» یکی از مناطق ییلاقی و خوش‌آب‌وهوا و از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است که در مجاورت شهر گرگان، مرکز این استان قرار دارد. این روستا در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی «ناهارخوران» و در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان به نام دهستان «استرآباد جنوبی» واقع شده است. فاصله روستای «زیارت» تا […]

    پایان ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای زیارت استان گلستان
  • تبلیغ هدفمند
    روستای «زیارت» یکی از مناطق ییلاقی و خوش‌آب‌وهوا و از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است که در مجاورت شهر گرگان، مرکز این استان قرار دارد.

    این روستا در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی «ناهارخوران» و در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان به نام دهستان «استرآباد جنوبی» واقع شده است. فاصله روستای «زیارت» تا مرکز شهر گرگان، ۱۸ کیلومتر است.

    به دلیل موقعیت این روستا چند سالی بود که ساخت و ساز‌های غیرمجاز و بی‌رویه در روستای «زیارت» شهرستان گرگان در حال انجام بود.

    به گفته حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در ۲ دهه گذشته حدود ۵ هزار واحد مسکونی غیر مجاز در روستای زیارت ساخته شده است.

    ۲۶ آذر ماه سال ۱۴۰۰، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان دستوراتی در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این روستا صادر کرد.

    بعد از دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های و اقدامات دادگستری استان گلستان، با استقرار پست ایست و بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و ساز‌ها در روستای زیارت مورد نظارت قرار گرفت.

    در حال حاضر با نظارت دستگاه قضایی ساخت و ساز غیر مجاز در روستای زیارت متوقف شده است.

    حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در جریان سفر غیررسمی و بدون تشریفات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به استان گلستان در روز پنجشنبه ۲۶، با اشاره به برخی اقدامات مؤثر مجموعه قضایی این استان طی مدت اخیر گفت: وضعیت ساخت و ساز‌های غیرمجاز روستای زیارت به نحوی بود که طی سنوات گذشته حتی کارگروه‌های فراقوه‌ای هم نتوانسته بودند جلوی آن را بگیرند؛ اما امروز یک سال و نیم است که در نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری استان گلستان و برقرار کردن پست ایست بازرسی در ورودی این استان، جلوی ۹۹ درصد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز این روستا گرفته شده است.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *