×
×

ثبت ۲۶ طرح فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در دولت سیزدهم

  • کد نوشته: 43889
  • ۱۴۰۲-۰۶-۰۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش طرح‌ها و فعالیت‌های فناورانه یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های دانشگاه در دولت جدید است، از رشد ۴۰ درصدی چاپ مقالات معتبر از سوی اساتید این دانشگاه خبر داد. دکتر بهرام بیباک در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی عمر […]

    ثبت ۲۶ طرح فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش طرح‌ها و فعالیت‌های فناورانه یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های دانشگاه در دولت جدید است، از رشد ۴۰ درصدی چاپ مقالات معتبر از سوی اساتید این دانشگاه خبر داد.

    دکتر بهرام بیباک در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی عمر دولت سیزدهم یک مرکز تحقیقاتی دانشگاه که با عنوان مرکز تحقیقاتی فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی فعالیت می کند، از موافقت اصولی به موافقت قطعی تبدیل شد.

    وی ادامه داد: اکنون دو مرکز تحقیقاتی دارای موافقت اصولی با نام های «بیماری های منتقله به وسیله ناقلین» و «اعتیاد و علوم رفتاری» در دانشگاه فعال است.

    بیباک با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه طی دو سال پایانی دولت دوازدهم، ۱۹۷ مورد بوده است، افزود: این عدد طی عمر دولت سیزدهم به۲۲۹ مورد افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: در حوزه چاپ مقالات نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ مقاله منتشر شده که در دو سال دولت سیزدهم این عدد۴۵۰ مورد بوده است.

    معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این دانشگاه طی عمر دو ساله دولت سیزدهم پیشرفت های چشمگیری در حوزه اختراعات، طرح های نوآورانه، چاپ مقالات و… داشته است.

    وی با اشاره به رشد حمایت‌ها از طرح‌های فناورانه در دانشگاه، عنوان کرد: این امر سبب شده ۲۰ طرح فناوری دانشگاه طی دو سال پایانی دولت دوازدهم، به ۲۶ طرح جدید در دو سال ابتدایی دولت فعلی رسیده باشد.

    بیباک گفت: طی این مدت ۱۷ اختراع به ثبت رسیده است که این عدد در دو سال پایانی دولت پیشین ۱۰ مورد بوده است.

    وی افزود: طی دو سال اخیر دو شرکت دانش بنیان در دانشگاه مستقر شدند در حالی که پیش از این شرکتی در دانشگاه مستقر نبود.

    این مقام مسئول تعداد کل شرکت های مستقر در مرکز رشد را ۲۷ مورد عنوان و بیان کرد: این عدد در دولت دوازدهم هفت مورد بود.

    برگزاری ۹ کارگاه ارتباط با صنعت توسط معاونت تحقیقات و فناوری

    وی افزود: طی عمر دولت سیزدهم ۳۸ کارگاه مختلف در معاونت تحقیقات دانشگاه برگزار شده است.

    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برگزاری ۹ کارگاه ارتباط با صنعت توسط این معاونت خبر داد و گفت: این در حالی است که طی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ شاهد برگزاری این کارگاه نبودیم.

    وی با بیان اینکه طی این بازه زمانی ۲۳ کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه به چاپ رسیده است، افزود: معاونت تحقیقات دارای یک کتابخانه مرکزی و هفت کتابخانه اقماری است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *