×
×

تشکیل کارگروه نظارت بر حقوق عامه دادستانی مرکز استان برای حل معضل ترک تحصیل  

  • کد نوشته: 44477
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۲
  • ۰
  • حیدر آسیابی در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان گلستان با انتقاد از این که ظرفیت های قانونی در این بخش به موقع و درست به اجرا در نمی آید گفت: در این جلسه به دنبال اتخاذ تدابیر به منظور بازگشت به تحصیل دانش آموزان با کمک دستگاه هایی هستیم که بر اساس قانون حمایت […]

    تشکیل کارگروه نظارت بر حقوق عامه دادستانی مرکز استان برای حل معضل ترک تحصیل  
  • تبلیغ هدفمند

    حیدر آسیابی در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان گلستان با انتقاد از این که ظرفیت های قانونی در این بخش به موقع و درست به اجرا در نمی آید گفت: در این جلسه به دنبال اتخاذ تدابیر به منظور بازگشت به تحصیل دانش آموزان با کمک دستگاه هایی هستیم که بر اساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در این زمینه تکلیف دارند .
     آسیابی گفت: در این قانون برای والدینی که در امر تحصیل کودکان خود کوتاهی کنند و همچنین دستگاه هایی که به تکالیف قانونی خود در قبال تحصیل کودکان عمل نکنند ، جُرم انگاری شده است .
    وی از تلاش برای پای کار آوردن خیران برای کمک به تامین تغذیه دانش آموزان مدارس مناطق کم برخوردار استان هم خبر داد .
    دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه از تشکیل  کارگروه نظارت بر حقوق عامه برای کمک به بازگشت  به مدرسه بازماندگان از تحصیل خبر داد و گفت: در این کارگروه تکالیف دستگاه ها به ویژه در زمینه دانش آموزان در معرض خطر و دانش آموزان معلول را پیگیری و مطالبه می کنیم.
    محمود اسپانلو گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان برای مدیرانی که به تکالیف خود بر اساس آنچه در این قانون تصریح شده است ، عمل نکنند ، انفصال از خدمت هم پیش بینی شده است.
    وی تاکید کرد: آمار و ارقام نشان می دهد بین علم آموزی و وقوع جرم رابطه معکوس وجود دارد و اگر می خواهیم کار مهم در بخش پیشگیری از جرم انجام دهیم باید همه دستگاه ها، ظرفیت های خود را برای کمک به بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه ، به کار گیرند.
    سیدرضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده ، طی یکسال گذشته توانستیم ۳ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس بازگردانیم .
    نظری گفت: احیای خوابگاه های دانش آموزی و تدارک سرویس برای رفت و آمد دانش آموزان مناطق روستایی از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان برای تسهیل دسترسی کودکان به مدارس است که امسال نیز به صورت ویژه دنبال می کنیم.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *