×
×

بازدید رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی از تپه معصوم زاده بجنورد

  • کد نوشته: 45062
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۷
  • ۰
  • ١۴٠٢/٧/۶ تعداد بازدید: ۴ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی هم‌زمان با آغاز هفته گردشگری از تپه تاریخی معصوم زاده در شهرستان بجنورد بازدید کرد. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، روز گذشته چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی هم‌زمان با هفته گردشگری ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری […]

  • تبلیغ هدفمند
    ١۴٠٢/٧/۶

    تعداد بازدید: ۴

    رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی هم‌زمان با آغاز هفته گردشگری از تپه تاریخی معصوم زاده در شهرستان بجنورد بازدید کرد.

    به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، روز گذشته چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی هم‌زمان با هفته گردشگری ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به محل تپه تاریخی معصوم زاده رفت تا مشکلات قدیمی این تپه تاریخی و مالکان اطراف آن بررسی و از طرف دستگاه قضا پیگیری شود.

    حجت‌الاسلام براتی زاده در پایان این بازدید دستور داد تا جلسه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار و راهکارهای حل مشکلات موجود بررسی و رفع شود.

    تپه معصوم زاده به شماره ۷۰۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و قدمت آن به دوران ساسانی و اوایل اسلام برمی‌گردد.

    این تپه در حاشیه جنوب شرقی شهر بجنورد مدفن امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد قرار دارد و مشهورترین نقطه آن حامل آثاری از دوره‌های یاد شده است که سبب اهمیت بالای آن به لحاظ تاریخی شده و مشکلاتی را نیز برای مالکان اراضی آن به وجود آورده است.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *