×
×

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان
خیز دولتی‌هـا برای کرسی منطقه آزاد، خطای راهبردی است

  • کد نوشته: 45779
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۸
  • ۰
  • بهرامی افزود: اخذ مجوز منطقه آزاد اینچه‌برون محصول زحمت بسیاری از بزرگانی از استان است که هم اکنون از ظرفیت آنها در راستای اجرایی و عملیاتی‌شدن این منطقه استفاده نمی‌شود.
    خیز دولتی‌هـا برای کرسی منطقه آزاد، خطای راهبردی است
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: دولت باید مدیریت منطقه آزاد را به بخش خصوصی بسپارد.

    رمضان بهرامی اظهار کرد: امروزه برخی دولتمردان خیز عضویت در هیئت‌مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون را برداشتند واین اولین خطای راهبردی است.

    بهرامی افزود: اخذ مجوز منطقه آزاد اینچه‌برون محصول زحمت بسیاری از بزرگانی از استان است که هم اکنون از ظرفیت آنها در راستای اجرایی و عملیاتی‌شدن این منطقه استفاده نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه کسانی که هم اکنون پیگیر راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون هستند، تجربه‌ای در این کار ندارند، افزود: متأسفانه عطشی که برخی برای عضویت در هیئت‌مدیره منطقه آزاد دارند در راه‌اندازی این منطقه تجاری ندارند.

    رئیس خانه صنعت و معدن گلستان تأکید کرد: منطقه آزاد یک ظرفیت اقتصادی است نه سیاسی و متأسفانه برداشتی که از منطقه آزاد اینچه‌برون می‌شود، چیز دیگری است.

    وی ضمن اظهار نارضایتی از عدم بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در اتاق فکر منطقه آزاد اینچه‌برون تاکید کرد: با صدور مجوز منطقه آزاد باید از ظرفیت فعالان اقتصادی استفاده می‌شد.

    بهرامی ضمن انتقاد از اینکه قوانین منطقه آزاد روزبه‌روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، گفت: هر ساله یک بخشنامه، تبصره و بند جدید آمده که جاذبه منطقه آزاد را از بین برده است.

    به گفته بهرامی ایجاد بند و تبصره و قوانین دست‌وپاگیر در منطقه آزاد با قوانین و مقررات در مناطق آزاد جهانی منافات دارد؛ به عبارتی با چنین فرایندی در سیاست‌های کشور، مناطق آزاد ایرانی است.

    رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با تأکید بر اینکه اختلاف سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد با سرزمین مادری زیاد است، افزود: هم اکنون در کشور این عدد به کمترین میزان خود رسیده است.

    رمضان بهرامی با بیان اینکه دولت باید منطقه آزاد را به بخش خصوصی بسپارد، گفت: اینکه امروزه همه دولتمردان خیز عضویت در هیئت‌مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون را برداشتند اولین خطای راهبردی است.

    وی معتقد است: ورود سیاستمداران به منطقه آزاد سبب می‌شود تا استان خروجی و ارزش‌افزوده موردتوجه را از این بخش نداشته باشد.

    رئیس خانه صنعت و معدن گلستان تصریح کرد: رویکرد استان در منطقه آزاد باید توجه به تولید باشد و متأسفانه خروجی تصمیماتی که برای منطقه آزاد اینچه‌برون آن هم پشت درهای بسته گرفته می‌شود، به سمت‌وسوی تولید نیست.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *