×
×

نابینای واقعی کسی است که چشم دل ندارد و به کوردلی مبتلاست/ معلولیت نمی‌تواند مانع پیشرفت باشد

  • کد نوشته: 46390
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۴
  • ۰
  • به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله «سید‌ابراهیم رئیسی» به‌مناسب روز جهانی عصای سفید، میزبان جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور بود و در نشستی صمیمانه پای صحبت‌ آنان نشست و مسائل و مشکلات […]

    نابینای واقعی کسی است که چشم دل ندارد و به کوردلی مبتلاست/ معلولیت نمی‌تواند مانع پیشرفت باشد
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله «سید‌ابراهیم رئیسی» به‌مناسب روز جهانی عصای سفید، میزبان جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور بود و در نشستی صمیمانه پای صحبت‌ آنان نشست و مسائل و مشکلات ایشان را از نزدیک جویا شد.

     

    وی در این نشست تأکید کرد: نابینای واقعی کسی است که چشم دل ندارد و به کوردلی مبتلاست.

     

    دکتر رئیسی با اشاره به تفاوت میان کسانی که دچار نقص در بینایی هستند و کسانی که به کوردلی مبتلا شده‌اند، خاطرنشان ساخت: نابینا کسی نیست که چشم سر ندارد، بلکه نابینا فردی است که چشم دل ندارد؛ دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهد و تفاوت نفع و ضرر را نمی‌‌داند.

     

    رئیس‌جمهور با بیان این که در دنیای امروز چه بسیار کسانی هستند که چشم‌ِ سر دارند، اما حقیقت ظلم و ستم به هم‌نوع خود را نمی‌بینند، تصریح کرد‌: آنچه که امروز در دنیا از ظلم و ستم به بشریت در حال وقوع است به خاطر کسانی است که چشم‌ سر دارند، اما چشم دل و بینش انسانی ندارند و صدها کودک بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.

     

    وی ادامه داد: این نمونه‌ای از مواردی است که از انسانیت فقط به شکل انسان‌بودن بسنده شده و ماهیت انسانی به فراموشی سپرده می‌شود.

     

    رئیسی تأکید کرد: آنچه به‌عنوان وظیفه به‌عهده شما نخبگان کم‌بینا و نابینا است، آن است که به دیگر افراد جامعه معلولان کشور بیاموزید که معلولیت نه تنها نباید مانع پیشرفت آن‌ها شود، بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای دستیابی این عزیزان به قله‌های پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها باشد.

     

    وی ضمن یادآوری مسئولیت سازمان‌های اداری و اجرایی کشور در تسهیل فعالیت و فراهم کردن زمینه اشتغال کم‌بینایان و نابینایان مطابق قانون و با تقدیر از اقدامات انجام‌شده برای کاهش مشکلات این قشر از جامعه، به‌ویژه طی دو سال گذشته، بر شتاب بیشتر این اقدامات تأکید کرد.

     

    رئیس‌جمهور همچنین از تحویل ۳۶ هزارمین مسکن به معلولین عزیز در دولت سیزدهم ابراز خرسندی کرد.

     

    وی، ادارات و سازمان‌های اجرایی کشور را به ایجاد مشاغل متناسب با وضعیت معلولان به‌ویژه کم‌بینایان و نابینایان مکلف و اظهار امیدواری کرد که شاهد گام‌های بیشتری در زمینه رفع مشکل اشتغال این عزیزان باشیم به نحوی که در آینده نزدیک با افتخار اعلام کنیم فرد کم‌بینا یا نابینای تحصیل‌کرده و جویای کار در کشور وجود ندارد.

     

    پیش از سخنان آیت‌‌الله رئیسی در این مراسم، «اسلامی» دکترای علوم و حدیث، حافظ کل قرآن‌کریم و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، «سمیرا محمودی خرم‌آباد» عضو تیم ملّی گلبال بانوان، «حمید جعفری» مدیرعامل شبکه نابینایان کشور و «دادخواه» فعال حوزه نابینایان به بیان مسائل و مشکلات جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور پرداختند.

     

    در این نشست از سوی رئیس‌جمهور و به‌صورت نمادین کلید یک واحد مسکونی به یک زوج نابینا اهداء شد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *