×
×

تقدیر استاندار خراسان شمالی از مدیرکل میراث‌فرهنگی استان

  • کد نوشته: 46444
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۵
  • ۰
  • ١۴٠٢/٧/٢٣ تعداد بازدید: ١٠ استاندار خراسان شمالی از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ثبت کاروان‌سرای رباط قلی در فهرست جهانی یونسکو تقدیر کرد. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، کاروان‌سرای رباط قلی به‌عنوان تنها اثر استان خراسان شمالی، یکی از ۵۶ کاروان‌سراهایی است که در شهریورماه سال جاری در […]

  • تبلیغ هدفمند
    ١۴٠٢/٧/٢٣

    تعداد بازدید: ١٠

    استاندار خراسان شمالی از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ثبت کاروان‌سرای رباط قلی در فهرست جهانی یونسکو تقدیر کرد.

    به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، کاروان‌سرای رباط قلی به‌عنوان تنها اثر استان خراسان شمالی، یکی از ۵۶ کاروان‌سراهایی است که در شهریورماه سال جاری در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان که با عنوان کاروان‌سراهای ایران به ثبت رسید.

    در متن این تقدیر آمده است:

    «میراث‌فرهنگی سرزمین کهن ایران اسلامی گنجینه‌ای ارزشمند و پایدار برای عزت و عظمت ملت سرافراز ایران است. ثبت “کاروان‌سراهای ایران” به‌عنوان نشانه‌ای از نبوغ معماری ایران در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، حاصل کاردانی، دلسوزی و تلاش جمعی متخصصین حوزه میراث‌فرهنگی است.

    این تلاش مستمر شبانه‌روزی که منجر به ثبت رباط قلی به‌عنوان اولین اثر تاریخی استان خراسان شمالی در پرونده “کاروان‌سراهای ایران” در فهرست جهانی یونسکو گردیده، قطعاً باعث تقویت ملی، ایجاد نشاط اجتماعی و عظمت و شکوه غرورآفرین ایران اسلامی شده است.

    صمیمانه از همکاری سازنده شما برای به‌ثمررسیدن “رباط قلی” در پرونده میراث جهانی یونسکو سپاسگزارم. امید است در سایه توجهات حق‌تعالی پایدار و در حفاظت از میراث ارزشمند این دیار کوشا و موفق باشید.»

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *