×
×

آگهی مزایده کتبی موقوفات شهرستان گنبد کاووس

  • کد نوشته: 47053
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
  • ۰
  • شنبه۲۲مهر۱۴۰۲ ۱۲:۱۰ ۳۶ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد در نظر دارد املاک موقوفه به شرح جدول ذیل را از طریق آگهی مزایده برابر نظریه کارشناس دادگستری به متقاضیان واجد الشرایط (بدون هیچگونه حقی) به مدت یکسال و با رعایت شرایط ذیل صرفاً به اجاره واگذار نماید: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد […]

    آگهی مزایده کتبی موقوفات شهرستان گنبد کاووس
  • تبلیغ هدفمند

    شنبه۲۲مهر۱۴۰۲

    ۱۲:۱۰

    ۳۶

    اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد در نظر دارد املاک موقوفه به شرح جدول ذیل را از طریق آگهی مزایده برابر نظریه کارشناس دادگستری به متقاضیان واجد الشرایط (بدون هیچگونه حقی) به مدت یکسال و با رعایت شرایط ذیل صرفاً به اجاره واگذار نماید:

    اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد در نظر دارد املاک موقوفه به شرح جدول ذیل را از طریق آگهی مزایده برابر نظریه کارشناس دادگستری به متقاضیان واجد الشرایط (بدون هیچگونه حقی) به مدت یکسال و با رعایت شرایط ذیل صرفاً به اجاره واگذار نماید:

    ردیف نوبت مزایده نام موقوفه مشخصات مورد اجاره مساحت
    ( متر مربع)
    آدرس قیمت پایه اجاره (ریال) مبلغ سپرده(ریال)
    جهت شرکت در مزایده
    ۱ دوم سکینه حقیقت گوی رهبر مسکونی ۱۸۷ گنبد کاووس ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰
    ماهانه
    ۶۶٫۰۰۰٫۰۰۰
    ۲ اول یک باب مغازه مسجد لبوالفضل علیه السلام اسلام آباد فجر تجاری ۱۶ گنبد کاووس ۵٫۵۰۰٫۰۰۰
    ماهانه
    ۶٫۶۰۰٫۰۰۰
    ۳ اول یک باب مغازه مسجد عسگریه تجاری ۲۰ گنبد کاووس ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰
    ماهانه
    ۳۶٫۰۰۰٫۰۰۰
    ۴ اول یک باب مغازه مسجد عسگریه تجاری ۱۴٫۵ گنبد کاووس ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰
    ماهانه
    ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰
    ۵ اول یک باب مغازه آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید علیه السلام تجاری ۴۷ گنبد کاووس ۶٫۰۰۰٫۰۰۰
    ماهانه
    ۷٫۲۰۰٫۰۰۰
    ۶ اول یک قطعه زمین  موقوفه محمدآنا محمدزاده زراعی ۱٫۲ هکتار گنبد کاووس ۱۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
    سالانه
    ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰
    ۷ اول موقوفه رحمت اله کمیلی بیرجندی زراعی ۲۰ هکتار گنبد کاووس ۱۰٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
    سالانه
    ۱٫۰۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
    ۸ اول چهار قطعه زمین زراعی –  امامزاده یحیی بن زید علیه السلام زراعی ۲۲٫۷ هکتار گنبد کاووس ۲٫۷۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰
    سالانه
    ۲۷۲٫۴۰۰٫۰۰۰
    ۹ اول یک باب مغازه مسجد رضوی تجاری ۲۴ گنبد کاووس ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰
    ماهانه
    ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰


    ۱- قیمت پایه مزایده ماهیانه/ سالیانه طبق نظر کارشناس مطابق جدول فوق بوده و مدت زمان قرارداد اجاره به مدت یکسال خواهد بود و پس از انقضای مدت، مستأجر متعهد است، مورد اجاره را بدون هیچ گونه ادعایی به موجر تحویل دهد.
    ۲- متقاضیان می‌بایست ۱۰% مبلغ اجاره‌بهای پایه سالانه را به عنوان سپرده شرکت در مزایده طی فیش واریزی به بانک ملی از طریق دستگاه های (pos) مستقر در امور مالی پرداخت نموده و اصل آن را در پاکت پیشنهاد خود به صورت دربسته که روی آن نوشته شده: «آقای …. به کد ملی شماره …………….. و شماره تماس ………….. راجع به مزایده شماره ….. مورخ …. موقوفه ……. » تحویل دبیرخانه اوقاف شهرستان گنبد نموده و رسید خود را دریافت کنند. متقاضیان می‌توانند همه روزه به استثنای روزهای تعطیل در ساعات اداری نسبت به دریافت فیش با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به بخش مالی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد مراجعه نمایند.
    ۳- مبلغ سپرده کلیه متقاضیان از طرف کمیسیون مزایده، تا زمان تنظیم قرارداد اجاره ضبط خواهد شد.
    ۴- مستأجر حق واگذاری مورد اجاره را به صورت کلی یا جزئی، به هیچ نحوی از انحاء حتی به عنوان وکالت یا صلح حقوق به غیر را ندارد.
    ۵- مستأجر حق هیچ گونه تغییر و تبدیل در وضع عرصه و اعیان موقوفه را ندارد مگر با موافقت کتبی و قبلی موجر .
    ۶- برنده مزایده می بایست، مباشرتاً (شخصاً) از مورد اجاره، استیفای منافع نماید و حق واگذاری مورد اجاره را به هیچ نحوی از انحاء به غیر نخواهد داشت.
    ۷- پرداخت هزینه های احتمالی مربوط به اخذ مجوز از نهادها و ادارات دولتی علاوه بر پرداخت اجاره بها بر عهده مستأجر می باشد.
    ۸- هزینه تنظیم سند اجاره‌نامه و کارشناسی مربوط به آگهی مزایده، هزینه‌های تعمیرات غیرضروری، تزئینی، جزئی، آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن، بیمه، مالیات، عوارض و … به عهده مستأجر خواهد بود. تنها هزینه‌های اساسی در صورت ضرورت و بنا به تشخیص و مجوز کارشناس اداره اوقاف و موافقت موجر قابل محاسبه و پرداخت می‌باشد و هرگز مستأجر نمی‌تواند آن را با اجاره‌بها تهاتر نماید بلکه بعد از واریز اجاره به حساب موقوفه و موافقت و تأیید موجر، مبلغ هزینه‌کرد به حساب مستأجر واریز می‌گردد.
    ۹- به پیشنهادهای فاقد امضا، مشروط، مبهم، بدون سپرده، مخدوش و همچنین پیشنهاداتی که خارج از موعد مقرر به دبیرخانه اداره اوقاف و امور خیریه گنبد کاووس برسد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
    ۱۰- اگر برنده مزایده، بعد از پنج روز کاری از ابلاغ کتبی به وی، از تنظیم سند اجاره خودداری نماید یا به هر دلیلی جهت تنظیم قرارداد در مهلت تعیین شده حاضر نشود به منزله انصراف وی تلقی شده و سپرده‌اش به نفع موقوفه ضبط می‌شود و با رعایت اولویت قیمت با نفر دوم و یا سوم با رعایت تبصره یک ماده ۲۷ آئین نامه معاملات دولتی، قرارداد اجاره تنظیم خواهد شد.
    ۱۱- میزان اجاره‌بهای پیشنهادی باید با حروف و عدد به طور خوانا و به ریال نوشته شود و کمتر از مبلغ پایه اعلام شده نباشد، همچنین باید نوع بهره‌برداری (در رقبات تجاری، شغل متعارف و در رقبات مسکونی، تعداد نفرات ساکن) از مورد مزایده را در پیشنهاد خود مشخص نمایند که در غیر این صورت به این پیشنهادات ترتیب اثر داده نخواهد شد.
    ۱۲- افراد ممنوع المعامله و کسانی که به موقوفات بدهی داشته باشند، حق شرکت در مزایده را ندارند.
    ۱۳- تخلف از هر یک از شروط مندرج در این آگهی یا سند اجاره تنظیمی، موجب ایجاد اختیار فسخ قرارداد به صورت یک طرفه، در مابقی مدت برای موجر خواهد بود.
    ۱۴- کمیسیون مزایده رأس ساعت ۱۲  روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۶ در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد با حضور اعضای کمیسیون مزایده تشکیل و پس از قرائت پیشنهادها، با در نظر گرفتن صرفه و صلاح موقوفه برنده مزایده را اعلام خواهند نمود.
    ۱۵ ـ متقاضیان می بایستی تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ پیشنهادات خود را با مستندات به دبیرخانه ارائه نمایند.
    ۱۶- متقاضیان می‌توانند قبل از ارائه پیشنهاد، جهت بازدید از مورد مزایده در روزهای یکشنبه و سه شنبه  رأس ساعت ۱۰ صبح در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد حضور یابند و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی اوقاف و امور خیریه استان گلستان به نشانی oghaf.golestan.ir  و یا (صرفاً در ساعات اداری) به واحد اجارات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۱۷۳۳۳۸۲۵۹۸  تماس حاصل نمایند.
    ۱۷- در شرایطی که به لحاظ عدم رونق کسب و کار یا مشکلات مالی یا شخصی و غیره تقاضای فسخ قرارداد اجاره از سوی مستاجر در مابقی مدت اجاره مطرح شود، مستاجر می بایست ضمن تسویه اجور معوق تا زمان فسخ قرارداد ، معادل یک ماه اجاره بها نیز بابت خسارت وارده به حساب موقوفه واریز نمایند.
    ۱۸- برنده مزایده بایستی بابت جبران خسارت های احتمالی، مبلغی معادل ۳ ماه اجاره بهای پیشنهادی را به عنوان قرض الحسنه به حساب مربوطه واریز نماید. ضمن اینکه قبل از تنظیم قرارداد اجاره، موظف به معرفی ضامن و ارائه تضامین اعلامی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه خواهد بود.
    ۱۹- مبلغ اجاره بها به صورت نقدی دریافت خواهد شد.
    ۲۰ ـ برنده مزایده می بایست نسبت به ثبت سامانه ثنا ( طرح ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه ) اقدام و گواهی ثبت شده را جهت انعقاد قرار داد اجاره ارائه نماید.
    ۲۱ ـ از برنده مزایده یک فقره چک بابت تضمین تخلیه برابر نظریه کارشناس رسمی دادگستری و ۱۲ فقره بابت اجاره بها ماهیانه اخذ خواهد شد.
    ۲۲ـ برنده مزایده موظف است دو ماه پیش از انقضای مدت قرارداد، به اداره محل مراجعه و نسبت به پیگیری و تمدید قرارداد اجاره اقدام نماید و در صورتی که به هر دلیلی، چه برابر خواسته مستاجر یا حسب نظر اداره اوقاف، بنا بر تخلیه رقبه باشد، ایشان مکلف است ضمن همکاری لازم به منظور بازدید متقاضیان اجاره ملک مورد نظر، در موعد مقرر نسبت به تخلیه ملک اقدام نماید.
    ۲۳ـ کمیسیون مزایده در رد هریک از پیشنهادهای واصله مختار خواهد بود.
    ۲۴- اداره اوقاف می‌تواند در صورت درخواست مستأجر و موافقت اعضای کارگروه اداره اجرائی با رعایت شروط سند اجاره، مصلحت و غبطه وقف و در صورت رضایت از عملکرد مستأجر (از جمله در نگهداری و حفظ و حراست از رقبه، پرداخت به موقع اجاره بهای موقوفه، رعایت شئونات اسلامی، رضایتمندی همسایگان همجوار و …) نسبت به تمدید قرارداد اجاره وفق نظر کارشناس رسمی دادگستری اقدام نماید که میزان آن در املاک مسکونی حداکثر ۴ دوره یکساله و در املاک تجاری و کشاورزی حداکثر دو دوره یکساله خواهد یود.
    * سایر اطلاعاتی که برای برگزاری هر چه بهتر مزایده مفید بوده و باعث شفاف سازی و انتخاب درست متقاضی و نیز مصلحت وقف خواهد بود، لازم است در آگهی مزایده پیش بینی و درج گردد.

    آدرس فضای مجازی اطلاع رسانی مزایده‌های املاک موقوفات استان گلستان در پیام‌رسان ایتا:      @golestan_oghaf_m

    صالح محبی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد کاووس

     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *