×
×

تعاون به مدارس می‌رود

  • کد نوشته: 47430
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۶
  • ۰
  • به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین امضای این تفاهم‌نامه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «رضا مراد‌صحرایی» وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.   ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت و تعاون در آموزش و پرورش، جلب همکاری دانش‌آموزان، والدین و معلمان، توانمندسازی […]

    تعاون به مدارس می‌رود
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین امضای این تفاهم‌نامه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «رضا مراد‌صحرایی» وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

     

    ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت و تعاون در آموزش و پرورش، جلب همکاری دانش‌آموزان، والدین و معلمان، توانمندسازی مدرسان برای توسعه فرهنگ تعاونی و کار گروهی، توسعه مشارکت و تقویت ارتباط آموزش، بازار کار و صنعت از اهداف امضای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

     

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: این تفاهم‌نامه با هدف گسترش همکاری‌های بین‌بخشی، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران منعقد خواهد شد.

     

    «مهدی مسکنی» افزود: با امضای تفاهم‌نامه مذکور، تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه تعاون با رویکرد جلب مشارکت آحاد مردم، گروه‌های جهادی، نهاد‌های انقلابی، عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد، بهره ‌مندی از تسهیلات قانونی و ایجاد سازوکار‌های انگیزشی لازم، اجرایی می‌شود.

     

    وی، مهم‌‌ترین موضوعات توافق‌شده در این سند همکاری را ارتقای اثربخشی نقش حاکمیتی وزارت آموزش و پرورش در ترویج و توسعه فرهنگ تعاون، کارآفرینی و مهارت‌آموزی با مشارکت همه ارکان وبسترسازی اجرای «سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش» و«سند توسعه تعاون» با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین عنوان کرد.

     

    معاون امور تعاون خاطرنشان ساخت: با اجرای این تفاهم‌نامه؛ تأسیس و توسعه تعاونی‌های خدمات آموزشی و آموزشگاهی تقویت می‌شود.

     

    مسکنی، تقویت امور پژوهشی در حوزه تعاون، تشکیل تعاونی‌های آموزشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت طرفین تفاهم نامه، تسهیل در اجرای قوانین و مقررات مرتبط با توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از جمله «قانون تشکیل شورا‌های آموزش‌ و پرورش» و «قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» را از جمله ابعاد قابل پیگیری با این سند همکاری عنوان کرد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *