×
×

دستگیری کلاهبردار۲۵ میلیاردی سامانه ابلاغ قضایی(ثنا)

  • کد نوشته: 47709
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۹
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند “ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه ” اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۲۸۰ نفر از هموطنان سراسر کشور کرده بود ، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این […]

    دستگیری کلاهبردار۲۵ میلیاردی سامانه ابلاغ قضایی(ثنا)
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند “ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه ” اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۲۸۰ نفر از هموطنان سراسر کشور کرده بود ، خبر داد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

    وی اظهار داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد شاکیان پیامکی جعلی با عنوان “شکوائیه علیه شما” را دریافت می‌کردند که حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا بود و آنها پس از ورود به این لینک ناشناس و پرداخت مبلغ ۱۰ هزار ریال، متوجه می‌شدند که تمام موجودی حسابشان برداشت شده است.

    رئیس پلیس فتا عنوان داشت: درگاه جعلی که مالباختگان اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کردند برای آنها ارسال می‌شد و پس از نصب اپلیکیشن توسط قربانیان، فرد کلاهبردار به پیامک‌های گوشی آنها دسترسی می‌یافت و با سرقت رمز دوم، تمام موجودی حساب آنها را خالی می‌کرد.

    سرهنگ خورشاد ادامه داد : با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته ، مشخص شد متهم پرونده پسر جوان ۲۶ ساله ساکن استان‌های مرکزی کشور بوده است که در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد .

    وی تصریح کرد : متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید وفروش ارزهای دیجیتال می نمود؛ این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شده  با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز ازحساب بانکی ۲۸۰ نفرکه ازهموطنان سراسرکشور تا این لحظه اعتراف کرد ومبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰میلیارد ریال بر آورد شده است .

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

    سرهنگ خورشاد با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی کند به شهروندان توصیه کرد :  در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *