×
×

دستگیری اعضای باند حرفه‌ای کلاهبرداری اسکیمری در استان همدان

  • کد نوشته: 47888
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا همدان از دستگیری ۲ عامل برداشت غیر مجاز پول از طریق کپی کارت‌های بانکی به وسیله اسکیمر توسط پلیس فتا این استان خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ محمدباقر زارعی رئیس پلیس فتا همدان در تشریح این خبر گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان […]

    دستگیری اعضای باند حرفه‌ای کلاهبرداری اسکیمری در استان همدان
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا همدان از دستگیری ۲ عامل برداشت غیر مجاز پول از طریق کپی کارت‌های بانکی به وسیله اسکیمر توسط پلیس فتا این استان خبر داد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ محمدباقر زارعی رئیس پلیس فتا همدان در تشریح این خبر گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حسابشان علیرغم همراه داشتن کارت بانکی، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

    وی افزود: تیم عملیات ویژه پلیس فتا استان با کار تخصصی شبانه‌روزی و تحلیل حجم انبوهی از اطلاعات رد عاملین این برداشت غیرمجاز را دریکی از استان های مرکزی کشورپیدا کردند.

    رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه برابر بررسی‌های تکمیلی متهم این پرونده پس از شناسایی و ضمن هماهنگی های صورت گرفته با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیر کننده در همدان به همراه همدستش دستگیر شد. 

    سرهنگ زارعی بیان داشت: با انتقال متهمین به پلیس فتا و پس از مواجهه وی با مستندات جمع آوری شده، لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اقرار نمود.

    وی گفت: مجرمین با استفاده از این ترفند توانسته بودند مبلغی بالغ بر بیست میلیارد ریال را بصورت غیر مجاز با بهره گیری از کارت‌های کپی شده از حساب بیش از ۱۰۰ مالباخته همدانی برداشت نمایند. از این رو ادامه روند رسیدگی پرونده تا شناسایی کامل شکات و کشف اموال و استرداد آن به مالباختگان ادامه دارد. لذا شهروندانی که با این شگرد مورد بزه و خسارت قرار گرفته اند می‌توانند موضوع را به مراکز پلیس فتا در شهر محل سکونت خود اطلاع داده و پیگیری نمایند.

    سرهنگ زارعی به شهروندان توصیه کرد: یکی از مهمترین تمهیدات مقابله با جرایم مالی جدا کردن حساب پس انداز از حساب های خرید روزانه است شهروندان در هنگام خرید خصوصا از دست فروشان و فروشندگان سیار از بازگو کردن رمز کارت بانکی به فروشنده خودداری کرده و حتی الامکان  ورود رمز را شخصا انجام دهند تا حتی در صورت کپی برداری از کارت بانکی آنان، مجرمین امکان دسترسی به موجودی حساب بانکی آنان را نداشته باشند و در صورت انجام خریدهایی با شرایط فوق در اولین فرصت رمز اول را با بهره گیری از دستگاه خود پرداز بانک تغییر دهند.

    شایان ذکر است؛ سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى  www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت بر خط گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت و بهره برداری کنند و در صورت نیاز به مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *