×
×

عامل هتک حیثیت شهروند فاروجی به دادسرا معرفی شد

  • کد نوشته: 47890
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و هتک حیثیت یکی از شهروندان فاروجی کرده بود، خبر داد.   پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ”یوسف شاکری” با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مقر پلیس فتا شهرستان فاروج […]

    عامل هتک حیثیت شهروند فاروجی به دادسرا معرفی شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و هتک حیثیت یکی از شهروندان فاروجی کرده بود، خبر داد.  

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ”یوسف شاکری” با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مقر پلیس فتا شهرستان فاروج و اعلام شکایت علیه فردی که در فضای مجازی علیه او اقدام به تهدید، هتک حیثیت و انتشار مطالب کذب می‌کند، موضوع در دستور کار آن پلیس قرار گرفت. 

    این مقام سایبری ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی اقدام به انتشار مطالب کذب کرده که سبب هتک حیثیت شاکی شده است .

    وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا شهرستان فاروج با انجام اقدامات پلیسی و بررسی اظهارات شاکی پرونده موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند، افزود: متهم در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به بزه ارتکابی اعتراف کرد. 

    رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه متهم ردیف اول با همدستی ۲ نفر دیگر اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید شاکی کرده بود، در نتیجه هر ۳ نفر متهم بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. 

    این مقام انتظامی شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را ابزاری مفید و در حین حال خطرناک معرفی کرد و گفت: حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت  وکارشناسان سایبری این پلیس همواره با اشراف و تسلط کامل بر فضای مجازی با مزاحمان و کلاهبرداران اینترنتی برخوردی قاطع خواهند داشت.

    شایان ذکر است ،پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و با ما در میان بگذارند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *