×
×

سو استفاده کلاهبرداران از اعتماد شهروندان در کمک به بیماران

  • کد نوشته: 47894
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که از طریق فضای مجازی با سو استفاده از اعتماد شهروندان در کمک به بیماران اقدام به کلاهبرداری می نمود .  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: […]

    سو استفاده کلاهبرداران از اعتماد شهروندان در کمک به بیماران
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که از طریق فضای مجازی با سو استفاده از اعتماد شهروندان در کمک به بیماران اقدام به کلاهبرداری می نمود . 

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول مرجوعه قضایی به این پلیس در قالب کمک به بیماران ؛ رسیدگی موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز شد.

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد : پرونده اولیه تشکیل گردید و شاکی اظهار داشت تصویری از فرزندشان که به تازگی فوت نموده توسط یک پیج در اینستاگرام منتشر شده و درخواست کمک مالی از شهروندان نموده است. 

    این مقام انتظامی تشریح کرد: با بررسی موضوع مشخص شد یک پیج اینستاگرامی با تعداد ۱۲۴۰۰۰ دنبال کننده ، تصاویر بیماران را جمع آوری نموده و با انتشار این تصاویر و سو استفاده از اعتماد شهروندان ، اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می نماید.

    وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های فنی و با شگردهای پلیسی در این پرونده گرداننده پیج را مورد شناسایی قرار دادند و با هماهنگی مقام قضایی متهم را احضارکردند که پس از مواجه شدن با مستندات و ادله دیجیتال پرونده به بزه ارتکابی اقرار نمود.

    سرهنگ موسوی افزود: شهروندان هیچ‌گاه به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی و مبادی غیررسمی و نامعتبر ادعای کمک مالی یا انجام امور خیریه دارند، اطمینان نکنند و مراقب ترفند‌های افراد سودجو و کلاهبردار باشند.

    این مقام مسئول به مردم هشدار داد: مجرمان در فضای مجازی و حقیقی با سوء استفاده از عواطف مردم با هر ترفندی درصدد کلاهبرداری هستند و می طلبد شهروندان برای واریز هرگونه وجه، جهت ادای نذر و کمک به نیازمندان ، فقط از طریق شماره حساب‌های معتبر که توسط سازمان های رسمی اعلام می شود، اقدام کنند و از پرداخت اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خود داری کنند. 

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست : هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *