×
×

کلاهبرداری ۵۲ میلیارد ریالی با ترفند واریز سود سهام عدالت

  • کد نوشته: 47902
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از دستگیری یک کلاهبردار که با ترفند واریز سود سهام عدالت از حساب بانکی مردم ؛ ۵۲ میلیارد ریال برداشت غیر مجاز می کرد، خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: این […]

    کلاهبرداری ۵۲ میلیارد ریالی با ترفند واریز سود سهام عدالت
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از دستگیری یک کلاهبردار که با ترفند واریز سود سهام عدالت از حساب بانکی مردم ؛ ۵۲ میلیارد ریال برداشت غیر مجاز می کرد، خبر داد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: این کلاهبردار در مرحله نخست ، لینکی جعلی با عنوان دریافت سود سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی بخصوص تلگرام منتشر می کرد و افرادی که روی این لینک کلیک کرده و لینک را باز می کردند گوشی و نرم افزارهای فضای مجازی آنها هک می شد و کلاهبردار به متن‌ پیامک های شخصی آنها دسترسی پیدا می‌کرد.

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک های مخاطبان، حساب های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را هک می نمود و سپس از موجودی حساب آنها برداشت غیر مجاز می‌کرد؛ متهم از بیش از ۱۷۰۰ کارت و حساب بانکی مجموعا ۵۲ میلیارد ریال پول برداشت کرده است.

    سرهنگ عمران فر تصریح کرد: متهم به منظور پولشویی در برنامه دیوار به شگردهای مختلف و آگهی جعلی ، افتتاح حساب می‌کرد. این متهم از سادگی قربانیان سوء استفاده نموده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت می نمود و به راحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت غیر مجاز می‌کرد.

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *