×
×

برداشت غیر مجاز با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا

  • کد نوشته: 47904
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی ۲ متهم که با ترفند ارسال لینک جعلی سامانه ثنا اقدام به برداشت غیرمجاز ۹۳۰ میلیونی از حساب یک شهروند کرمانی نموده بودند، خبرداد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد رضا رضایی در تشریح این خبر اظهار داشت:در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان […]

    برداشت غیر مجاز با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی ۲ متهم که با ترفند ارسال لینک جعلی سامانه ثنا اقدام به برداشت غیرمجاز ۹۳۰ میلیونی از حساب یک شهروند کرمانی نموده بودند، خبرداد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد رضا رضایی در تشریح این خبر اظهار داشت:در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

    این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی دریافتند فرد یا افرادی کلاهبردار با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا از طریق شبکه های اجتماعی از ضعف آگاهی مالباخته سوء استفاده و با نصب بدافزار در تلفن همراهش به اطلاعات بانکی نامبرده دسترسی پیدا کرده و از حساب بانکی وی مبلغ ۹۳۰ میلیون ریال برداشت غیر مجاز اینترنتی کرده اند.

    وی افزود: با پیگیری‌های تخصصی مشخص گردید که مبلغ مذکور صرف خرید اینترنتی شده که با اقدامات تکمیلی هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با ردگیری مخفیگاه او در یکی از استان‌های همجوار، با دریافت نیابت قضائی نامبرده و یکی از همدستانش را که با وی همکاری می‌ نمود ؛ دستگیر کردند.

    سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند، گفت: کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

    رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان کرد: مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود و چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ آماده پاسخگویی هستند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *