×
×

مانور های هلال احمر حس امنیت را در جامعه تزریق می‌کند

  • کد نوشته: 48416
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۸
  • ۰
  • به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس سازمان جوانان، مانور تیم های سحر استان گلستان با محوریت زلزله در شهرستان ترکمن با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گلستان، دادستان شهرستان ترکمن، معاون امور جوانان هلال‌احمر استان و مسئولین ادارات برگزار شد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، همزمان با هفتاد […]

  • تبلیغ هدفمند

    مانور های هلال احمر حس امنیت را در جامعه تزریق می‌کند

    به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس سازمان جوانان، مانور تیم های سحر استان گلستان با محوریت زلزله در شهرستان ترکمن با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گلستان، دادستان شهرستان ترکمن، معاون امور جوانان هلال‌احمر استان و مسئولین ادارات برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، همزمان با هفتاد و ششمین سالروز تاسیس سازمان جوانان، مانور تیم های حمایت های روانی_اجتماعی سحر با حضور تیم های غرب استان در شهرستان ترکمن و با سناریوی زلزله ای به بزرگی ۶/۱ ریشتر برگزار شد.

    تیم های امدادی آوار، پیش بیمارستانی، حمل مصدوم و تیم های سحر شهرستان ترکمن، گمیشان، بندرگز و کردکوی با تیم های کمک های اولیه روانشناختی، رسانه و فضای دوستدار کودک به اجرای مانور زلزله پرداختند.

    پس از اجرای مانور دادستان شهرستان ترکمن ضمن قدردانی از هلال احمر و آموزش و پرورش به سبب برگزاری چنین تمرین‌هایی برای دانش آموزان گفت: کودکان و نوجوانان یکی از گروه‌های مهم جامعه هستند. حوادث تصویر ذهنی این قشر حساس را تغییر می دهد و اگر ما تصویر ذهنی برای آنها ایجاد کنیم چراغی برای زندگی کودکان خواهد شد.

    سیدمحمد جواد ابراهیمی افزود: وظیفه تخصصی تیم سحر این است که تصویر خاکستری که بر اثر حوادث در ذهن کودکان ایجاد شده را کمرنگ و شفاف کند و مسیر ذهنی آنها را به قبل از وقوع حادثه برگرداند. همان گونه که تیم های درمانی جسم کودکان را درمان می‌کند، تیم های روانی اجتماعی سحر در بحث ترمیم تصویر ذهنی می‌توانند موفق باشند.

    دادستان شهرستان ترکمن اضافه کرد: حوادث حس ناامنی ایجاد می‌کنند و هلال احمر با برگزاری این مانورها حس امنیت در جامعه تزریق می‌کند و در صورت وقوع حادثه با تمام قوا وارد عمل می‌شود.

    وی در ادامه به شرایط کنونی کودکان فلسطینی و غزه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: کودکان ما در امنیت هستند اما کودکان فلسطینی از ابتدایی ترین و طبیعی ترین حقوق خود محرومند، حمایت از کودکان غزه در فضای مجازی، تشکل ها و راهپیمایی‌ها تاکید می‌شود.

    حجت الاسلام مهدوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان در ادامه گفت:خداوند در قرآن می فرماید: مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً« هر کس جان احدی را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است.»۷ و به همین دلیل مانور تیم های سحر برگزار شده است. همچنانکه که بحث نجات مصدومان مهم است، توجه به روح روان حادثه دیدگان هم حائز اهمیت است.

    نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *