×
×

راه اندازی هیئت های صلح تلاش دادگستری  برای  حل و فصل دعاوی بدون تشکیل پرونده در محاکم 

  • کد نوشته: 48586
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۰
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری گلستان در  این مراسم گفت: این هیئت صلح  مربوط به حل و فصل اختلافات کارگری در حوزه ساختمان  است . حیدر آسیابی افزود: با اشرافیتی که اعضای این انجمن به اختلافات کارگری دارند و به جنس کار آشنا هستند می توانند برای حل و فصل اختلافات مداخله و  با سازش طرفین موضوع […]

    راه اندازی هیئت های صلح تلاش دادگستری  برای  حل و فصل دعاوی بدون تشکیل پرونده در محاکم 
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس کل دادگستری گلستان در  این مراسم گفت: این هیئت صلح  مربوط به حل و فصل اختلافات کارگری در حوزه ساختمان  است .
    حیدر آسیابی افزود: با اشرافیتی که اعضای این انجمن به اختلافات کارگری دارند و به جنس کار آشنا هستند می توانند برای حل و فصل اختلافات مداخله و  با سازش طرفین موضوع را خاتمه دهند و از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی جلوگیری کنند.
    آسیابی در ارتباط با شوراهای حل اختلاف نیز بیان داشت :حدود ۴۰ درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی  در شورای حل اختلاف رسیدگی می شود که اگر شوراها  نبود با ورود این حجم پرونده به محاکم ،  پاسخگویی به مردم و رسیدگی به دعاوی قطعا سخت تر  می شد.
    وی  گفت: در استان گلستان ۴۶ درصد پرونده ها و رسیدگی ها در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی می شود و از این نظر از میانگین کشوری که ۴۱ درصد است ، بالاتریم.
    رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف،  مصالحه بین طرفین است و با قانون جدید که طی یکسال آینده اجرایی می شود بر این بخش تمرکز بیشتری خواهد شد .

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *