×
×

استیصال کودکان مبتلا به سرطان در خراسان شمالی به علت نبود متخصص آنکولوژی

  • کد نوشته: 49354
  • ۱۴۰۲-۰۸-۳۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان خراسان شمالی (عطوفت) گفت: کودکان مبتلا به سرطان در این استان به علت نبودن پزشک متخصص آنکولوژی کودکان مستاصل شده‌اند. حمید حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نبود این تخصص پزشکی در استان سبب شده است بیماران برای ادامه دادن درمان به مشهد […]

    استیصال کودکان مبتلا به سرطان در خراسان شمالی به علت نبود متخصص آنکولوژی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان خراسان شمالی (عطوفت) گفت: کودکان مبتلا به سرطان در این استان به علت نبودن پزشک متخصص آنکولوژی کودکان مستاصل شده‌اند.

    حمید حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نبود این تخصص پزشکی در استان سبب شده است بیماران برای ادامه دادن درمان به مشهد سفر کنند؛ اما نبود مکانی برای اقامت خانواده‌ها و هزینه‌های رفت‌وآمد و درمان برای آن‌ها مشکل‌ساز شده است و خانواده‌ها در این روند درمانده شده‌اند.

    وی افزود: برخی از پرتودرمانی‌ها در استان انجام نمی‌شود و بیماران مجبورند برای انجام پرتودرمانی‌های عمیق به خراسان رضوی بروند.

    حریری ادامه داد: در گذشته، هزینه زیادی از بیماران برای پرتودرمانی گرفته نمی‌شد؛ اما حالا هزینه هر جلسه پرتودرمانی عمیق در مشهد به یک میلیون تا یک و میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. بیماری که مجبور است حدود ۵۰ جلسه پرتودرمانی انجام دهد باید حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخت کند که هزینه سنگینی است.

    وی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران مبتلا به سرطان در این استان از قشر محروم جامعه‌اند بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات بیماران، قیمت زیاد داروها، بخصوص داروهای خارجی، تک‌نسخه‌ای و خارج از تعهد بیمه‌هاست.

    رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان خراسان شمالی (عطوفت) گفت: تعداد زیادی از بیماران توان خرید این داروها را ندارند و اگر حمایت انجمن نباشد، آن‌ها درمان را رها می‌کنند. بیمه‌ها هم حمایت چندانی نمی‌کنند و حدود شش ماه است که بیماران پرداختی برای فاکتورهای ارائه‌شده نداشته‌اند.

    وی با اشاره به اینکه اکنون چهار هزار و ۲۲۷ بیمار تحت پوشش این انجمن هستند گفت: بیشتر این بیماران زن هستند که سرطان‌هایی مانند پستان، دهانه رحم، کلون و … دارند. دو هزار و ۱۷۸ بیمار زن و دو هزار و ۴۹ نفر نیز مرد هستند که بیشتر بیماران مرد به سرطان‌های گوارش مبتلا هستند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *