×
×

خراسان شمالی به گردشگران و زائران پاکستانی ورودی به کشور معرفی می‌شود

  • کد نوشته: 49515
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۲
  • ۰
  • ١۴٠٢/٩/٢ تعداد بازدید: ٧ سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان گفت: با برنامه‌ریزهای لازم در سال جدید میلادی پتانسیل‌های گردشگری خراسان شمالی به گردشگران و زائران پاکستان معرفی می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمد شهریار روز گذشته ۱ آذرماه ۱۴۰۲ در سفر به خراسان شمالی و دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد […]

    خراسان شمالی به گردشگران و زائران پاکستانی ورودی به کشور معرفی می‌شود
  • تبلیغ هدفمند
    ١۴٠٢/٩/٢

    تعداد بازدید: ٧

    سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان گفت: با برنامه‌ریزهای لازم در سال جدید میلادی پتانسیل‌های گردشگری خراسان شمالی به گردشگران و زائران پاکستان معرفی می‌شود.

    به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمد شهریار روز گذشته ۱ آذرماه ۱۴۰۲ در سفر به خراسان شمالی و دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: خراسان شمالی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز فراهم‌کردن شرایط مطلوب، گردشگران و زائران پاکستانی که برای زیارت امام رضا (ع) از خراسان شمالی عبور می‌کنند را جذب کند.

    در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی یک استان بکر و خوش‌آب‌وهوا در شمال شرق کشور هست که ظرفیت و قابلیت‌های بسیار مناسبی برای میزبان گردشگران پاکستانی دارد، افزود: علاقمندیم مراودات فرهنگی، تاریخی و گردشگری مناسبی را با کشور پاکستان داشته باشیم و زمینه لازم را برای ارائه خدمات مطلوب به زائران مسافران و گردشگران کشور پاکستان فراهم کنیم.

    علی مستوفیان بیان کرد: موضوعات فولکلور، مردم‌شناسی، اقوام، موسیقی محلی و اسب اصیل ترکمن از محوری‌ترین موضوعات گردشگری خراسان شمالی به شمار می‌رود که می‌توانیم با استفاده از آنها نسبت به توسعه گردشگری گام برداریم.

    او همچنین با اعلام آمادگی انجام کاوش‌های باستان‌شناسی مشترک در قالب تفاهم‌نامه با کشور ترکمنستان، اشاره کرد: خراسان شمالی یکی از استان‌های پیشرو در زمینه باستان‌شناسی و کاوش‌های بین‌المللی که سال‌هاست با مؤسسات باستان‌شناسی کشورهای آلمان، چین، موزه لوور و … همکاری دارد.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی باتوجه‌به قرارگیری در حدفاصل کویر و جنگل و نیز پارک ملی گلستان ظرفیت بسیار خوبی را برای گردشگری تندرستی داد؛ لذا تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی راهبردی با کمک و همراهی بخش خصوصی خدمات ویژه‌ای را برای گردشگری تندرستی به زائران پاکستانی ارائه دهیم.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *