×
×

جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان آزادشهر برگزار شد

  • کد نوشته: 49671
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۴
  • ۰
  • جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان آزادشهر به ریاست سید‌جواد کریمی فرماندار آزادشهر و با حضور سایر اعضاء در محل فرمانداری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ،سید جواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی های بین بخشی در راستای ایجاد آمادگی و پیشگیری […]

  • تبلیغ هدفمند

    جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان آزادشهر برگزار شد

    جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان آزادشهر به ریاست سید‌جواد کریمی فرماندار آزادشهر و با حضور سایر اعضاء در محل فرمانداری برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ،سید جواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی های بین بخشی در راستای ایجاد آمادگی و پیشگیری از بیماری تاکید و آگاه سازی مردم از راههای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را از طریق فضای مجازی پر اهمیت خواند.

    فرماندار آزادشهر بر کنترل مبادی ورودی شهرستان توسط نیروی انتظامی و اداره دامپزشکی به منظور نظارت بر ورود کامیون های حمل طیور،جلوگیری از فروش غیر بهداشتی و زنده طیور در ‌سطح شهرستان و بازارهای هفتگی توسط گشتهای مشترک دستگاههای اجرایی و رصد و پایش دقیق تاکید کرد.

    لازم به ذکر است پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کنند و از علائم بیماری در طیور می‌توان به شروع ناگهانی تلفات با روند افزایش در گله؛ انتشار ناگهانی بیماری در گله؛ بیحالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله؛ کاهش شدید مصرف دان؛ افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه؛ علائم تنفسی حاد و سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا اشاره کرد.

     

    ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *