×
×

اخذ مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح گردشگری آشوراده

  • کد نوشته: 49952
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۸
  • ۰
  • در جلسه استاندار گلستان با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه عنوان شد ؛ برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید. استاندار گلستان اظهار کرد: خوشبختانه مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح گردشگری جزیره آشوراده اخذ شده است و تلاش ما […]

  • تبلیغ هدفمند

    در جلسه استاندار گلستان با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه عنوان شد ؛

    برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

     اخذ مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح گردشگری آشوراده

    استاندار گلستان اظهار کرد: خوشبختانه مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح گردشگری جزیره آشوراده اخذ شده است و تلاش ما تسریع در اجرای این طرح مورد توجه ریاست محترم جمهور است.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان در جلسه دکتر علی محمد زنگانه  با دکتر شوال پور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه ، استاندار گلستان تصریح کرد: پس از بازدید ریاست محترم جمهور از خلیج گرگان و جزیره آشوراده ، ایشان برای هر دو پروژه احیای خلیج گرگان و طرح گردشگری آشوراده دستور صریح صادر کردند.

    وی افزود : خوشبختانه با مصوبه ستاد ملی تالاب ها و ۱۶ مداخله پیش بینی شده ، لایروبی کانال آشور به عنوان اصلی ترین کانال آبرسان به عمق ۱.۶ متر و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

    استاندار گلستان گفت: در طرح گردشگری آشوراده مراحل مختلف شامل اخذ مجوز شورای راهبری منطقه حفاظت شده میانکاله مستقر در محیط زیست، اخذ مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی، اخذ مجوز کمیته طبیعت گردی، اخذ مجوزهای کمیته ارزیابی، مطالعات ارزیابی اقتصادی و الگوی سرمایه‌گذاری در تعامل با صندوق محیط زیست، اخذ موافقت اصولی گردشگری صندوق محیط زیست، ابطال سند منابع طبیعی و بازگشت سند ۱۹ هکتاری در جزیره به بنیاد مسکن در تعامل مناسب با قوه قضاییه طی شده است.

    وی ادامه داد: همچنین با دستگاه‌هایی که پهنه‌هایی را در جزیره آشوراده در اختیار دارند تعاملات مناسب صورت گرفته است به طوری که با وزارت آموزش و پرورش جهت استفاده از ظرفیت اردوگاه دانش آموزی، با وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جهت استفاده از ظرفیت قلعه روس‌ها، با مدیریت ماهیان خاویاری جهت استفاده از پهنه ۲۴ هکتاری و اخذ اقامت شبانه در روستا با فعال سازی ظرفیت بوم گردی تعامل صورت گرفت.

    دکتر زنگانه افزود: ایجاد راه دسترسی برای پهنه ۱۳۸ هکتاری در ساحل بندر ترکمن به عنوان ظرفیت پشتیبان گردشگری از دیگر اقداماتی است که با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها صورت گرفته است.

    استاندار گلستان خاطر نشان کرد: مدیریت استان آمادگی این را دارد که طرح گردشگری آشوراده را در شورای اقتصاد مقاومتی دادگستری به تصویب برساند و در سفر ریاست محترم جمهور به استان در انتهای ماه جاری علاوه بر افتتاح رسمی افتتاح رسمی کانال آشور، دکتر رئیسی شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری آشوراده باشند.


    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *