×
×

مدیرعامل شرکت ملی پست
ورود باجه‌های‌پستی سیار به شبکه‌پستی

  • کد نوشته: 53104
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۵
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار «محمود لیائی» درباره اقدامات این شرکت برای نوسازی ناوگان پستی کشور در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حوزه نوسازی ناوگان، یک تکلیف بین‌المللی از سوی اتحادیه جهانی پست داریم که به «ناوگان سبز» مشهور است که شامل ناوگان هیبریدی، موتور و ماشین‌های برقی می‌شود.
    ورود باجه‌های‌پستی سیار به شبکه‌پستی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با توجه به اینکه دفاتر پستی در کل کشور متناسب با توسعه شهرها توسعه پیدا نکرده است، تصمیم داریم این خلا را با جایگزینی اتوبوس‌های برقی به عنوان باجه‌های پستی سیار در مناطق پرتردد کشور جبران کنیم.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار «محمود لیائی» درباره اقدامات این شرکت برای نوسازی ناوگان پستی کشور در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حوزه نوسازی ناوگان، یک تکلیف بین‌المللی از سوی اتحادیه جهانی پست داریم که به «ناوگان سبز» مشهور است که شامل ناوگان هیبریدی، موتور و ماشین‌های برقی می‌شود.

    وی گفت: در دولت سیزدهم از میان تمام دستگاه‌های دولتی نخستین دستگاهی بودیم که موفق شدیم موتور برقی را وارد ناوگان عملیانی خود کنیم که این اتفاق در دی ماه ۱۴۰۱ رخ داد. قبل از رونمایی از این ناوگان، یک تفاهم‌نامه برای ۷۰۰ موتور میان شرکت ملی پست و شهرداری تهران منعقد شد. تفاهم‌نامه دیگری نیز مربوط به ۸۰۰ موتور برقی بود که بین شرکت ملی پست و شهرداری مشهد برای ورود موتور برقی به ناوگان پست مشهد بود.

    وی در ادامه تاکید کرد: با همین رویکرد در حال گسترش این ناوگان در کلان‌شهرهای دیگر هستیم که با آلودگی هوا مواجه هستند. در ادامه نیز موفق شدیم مصوبه‌ای از شورای عالی ترافیک دریافت کنیم که به واسطه آن شهرداری‌های ۲۰ کلان‌شهر مکلف شدند تا موتورهای برقی در شبکه پستی مشهد فعال شود. این مصوبه باعث می‌شود که بتوانیم موتورهای برقی را وارد شبکه پستی کنیم.

    لیائی خاطر نشان کرد: در راستای محقق شدن ناوگان سبز برای پست، قصد ورود ماشین‌های هیبریدی و برقی به شبکه پستی کشور را داریم که چالش سد راه، قیمت تمام شد دو برابری ماشین‌های برقی است. اگر مابه‌التفاوت قیمت ماشین‌های برقی با ماشین‌های معمولی را حل کنیم این آمادگی وجود دارد که خودروهای برقی را جایگزین خودروهایی کنیم که عمر مفید آن‌ها تمام شده است. دولت باید در این مسیر به ما کمک کند.

    مدیرعامل شرکت ملی پست در پایان گفت: با توجه به اینکه دفاتر پستی در کل کشور متناسب با توسعه شهرها توسعه پیدا نکرده است، از لحاظ منابع مالی به شدت در مضیقه هستیم و تصمیم داریم این خلا را با جایگزینی اتوبوس‌های برقی که می‌توانند در زمان‌های مختلف در مناطقی که دارای ترافیک پستی هستند حضور پیدا کنند، پر کنیم. در این راستا مذاکراتی را با شرکت‌هایی که این محصول را دارند انجام دادیم و در آینده نزدیک اتوبوس‌های برقی را به عنوان باجه‌های پستی سیار، وارد شبکه پستی خواهیم کرد.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *