×
×

وزیر تعاون:
باید ناز کارگر را خرید

  • کد نوشته: 53117
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۶
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی بازار کسب و کار، «سید صولت مرتضوی» امروز (یکشنبه) در مراسم هشتمین همایش ملی کار گفت: راه این کار توسعه کارگاه‌ها و جلوگیری از تعطیلی آنهاست. چرا که باید ناز کارگر را خرید و امنیت شغلی او را تضمین کرد. و به طور قطع بُن‌مایه جهش تولید و مشارکت بر عهده جامعه کارگری و کارفرمایی است...
    باید ناز کارگر را خرید
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کارگران نور چشم ما هستند، گفت: دولت همه توان خود را برای بهبود حال کارگران  به کار گرفته است. مهمترین بخشی که در حال حاضر بر کارگر ضربه وارد می‌کند تورم است که متاسفانه و افزایش حقوق‌ها هم نتوانسته آنگونه که باید حال کارگر را بهبود ببخشد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی بازار کسب و کار «سید صولت مرتضوی» امروز (یکشنبه) در مراسم هشتمین همایش ملی کار اظهار کرد: راه این کار توسعه کارگاه‌ها و جلوگیری از تعطیلی آنهاست. چرا که باید ناز کارگر را خرید و امنیت شغلی او را تضمین کرد. و به طور قطع بُن‌مایه جهش تولید و مشارکت بر عهده جامعه کارگری و کارفرمایی است…

    مرتضوی گفت: همایش فوق بیانگر مشارکت در سرنوشت می باشد و به معنی تلاش و کوشش برای ایفای تعهدات جامعه ایران اسلامی در اجرای شعار سال است.

    وی افزود: کانون‌های کارآفرینان رسمی را برادران ما در وزارت تعاون با تلاش و کوششی که در معاونت توسعه اشتغال صورت گرفته راه‌اندازی کردند. و این را می دانیم که کارگران ایرانی قطعاً دارای مشکلات عدیده‌ای هستند، اما همین افراد کار را تکلیف و جهش در تولید را نیز جزو تکالیف خود می‌دانند.

    وی ادامه‌داد: اصطلاح سه‌جانبه‌گرایی که البته به آن نقد دارم، باید هم‌افزا و به دور از هرگونه تک‌روی باشد. خروجی این تعامل یعنی زیست شرافتمندانه و عزتمندانه و خروجی تعاملات ما باید عدالت‌محور باشد.

    وزیر تعاون گفت: عدالت اجتماعی در دل سه جانبه گرایی دولت، کارگران و کارفرمایان است و هرگونه تصمیمی که خلاف زیست شرافتمندانه و عدالت اجتماعی باشد به موضوع سه‌جانبه‌گرایی لطمه وارد می‌کند.
    مرتضوی افزود: عدالت اجتماعی هدف نهایی همه تشکل‌های کارگران،‌ کارفرمایان آن‌ها و خادمان‌شان در دولت است. باید به ارتقای دستمزد،‌ حفظ حرمت کارگر فکر کنیم. کارگر نور چشم است. باید به سلامت، ایمنی کار و افزایش بهره‌وری کارگر بیندیشیم.

    مرتضوی تصریح کرد: امسال هم همانند سالهای گذشته، به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدیم و ایشان به ۲ موضوع مهم اشاره کردند؛ نخست «حال کارگر» و فرمودند اگر حال کارگر خوب باشد حال جامعه ایرانی خوب می‌شود و بستر باید برای ارتقای کارِ،‌ آرامش،‌ امنیت شغلی کارگر فراهم شود.

    وی اضافه‌کرد: راه این کار توسعه کارگاه‌ها و جلوگیری از تعطیلی آنهاست. چرا که باید ناز کارگر را خرید و امنیت شغلی او را تضمین کرد.

    وی تاکید کرد: مهار تورم، توسعه کارگاه‌ها و ایمنی کار از جمله موارد مهمی است که دولت روی بهبود آن‌ها تمرکز کرده است تا حال کارگر بهبود یابد.

    مرتضوی گفت: تقریبا چهار کمیسیون ایمنی و بهداشت کار، حقوق کار، آینده کار و گفت‌وگوی اجتماعی و مشارکت مردم تشکیل شده است که هر کدام یک اساس است و باید به این مباحث بپردازیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان‌داشت: درباره عنوان سه جانبه گرایی باید بگویم که در میان کارگر، کارفرما و دولت ما یک‌جانبه نیستیم. قانون گفته وزیر کار، رئیس شورای عالی کار و نخ تسبیح است تا نظرات را به یکدیگر وصل کند.

    مرتضوی خاطرنشان‌کرد: من مخالف انتقاد نیستم و یک‌بار هم اجازه نداده‌ام که از وزارتخانه پاسخی بدهند. من وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستم و به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنم.

    حضور مردم در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید برای ایران اسلامی آرامبخش، امنیت آور و دشمن‌شکن بود

    وی در ادامه با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان افزود: آیت الله رئیسی همه زوایای پیدا و پنهان کشور را می‌دانست. به نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها اشراف داشت و توانمندی‌ها و قدرت جمهوری اسلامی ایران و نیازهای آن را می‌شناخت.

    وی گفت: از حیث شناخت جهان، روانشناسی سیاسی آیت‌الله رئیسی منحصر به فرد بود. وی با دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی آنچنان مقتدرانه رفتار کرد تا به اذعان خودشان همه گزینه‌ها از زیر و روی میز کنار رفت و تنها گزینه، مذاکره شرافتمندانه بود.

    وزیر تعاون ادامه‌داد: دکتر رئیسی سیاست‌ خارجی اخم و لبخند را تبدیل به سیاست خارجی عزت،‌ حکمت و مصلحت کرد. عضویت ایران در شانگهای، عضویت در بریکس، ارتباط گسترده با کشورهای همسایه، شکستن ابهت استکبار جهانی و به خاک مذلت کشاندن رژیم اشغالگر قدس، از جمله موفقیت‌های حوزه دیپلماسی رئیس جمهور شهید بود.

    مرتضوی بیان‌داشت: در زمان ایشان گزینه نظامی دشمن از روی میز کنار رفت و به گزینه اقتصادی تاکید کرد و همه تلاشش این بود با ایجاد نوسان در بازار ارز تلاطم شدید ارزی در کشور به وجود بیاورد.

    وی اضافه‌کرد: وضع اقتصاد ما این‌طور نبود که نرخ دلار به ۷۰ هزار تومان برسد. هدفگذاری دشمنان روی قیمت‌های بسیار بالاتر بود اما این دولت تلاش کرد و تلاش می‌کند تعادل در اقتصاد به وجود بیاورد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح‌کرد: آیت‌الله رئیسی در حوزه‌های دیگر مانند فرهنگ، جامعه و نگاه به محرومان تلاش بسیار کرد و نشان «سید محرومین» دریافت کرد و در ماموریتی دشوار برای اقتصاد و دیپلماسی خارجی در یکی از نقاط محروم کشور مظلومانه به شهادت رسید، اما ابعاد حضور مردم برای ایران اسلامی ما آرامبخش، امنیت آور و دشمن شکن بود.

    وی تصریح‌کرد: به عنوان عضوی از دولت به ملت شریف ایران و همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران این اطمینان را می‌دهم که گرچه عزیز دل ما و محبوب قلب‌ها را از دست دادیم اما به فضل الهی با راهبری مقام عظمای ولایت و هدایت منزل به منزل ایشان خللی در امور اجرایی کشور رخ نخواهد داد. همکاران من با خدا عهد بستند که همه خود را برای کار چند برابر کنند.

    به گزارش بازار کسب کار ، صبح امروز هشتمین همایش ملی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار وزیر تعاون، نماینده دولت و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی با هدف طرح مسائل، گفت و گو و تشریک مساعی میان نمایندگان دولت و گروه‌های کارگری و کارفرمایی به منظور یافتن راه حل صحیح و مورد توافق در زمینه های مربوط به حوزه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی درسطح ملی آغاز به‌کار کرد.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *