×
×

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی
پوسیدگی چغندر در اراضی کشاورزی شیروان

  • کد نوشته: 6588
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۷
  • ۰
  • مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پوسیدگی محصول چغندر در اراضی کشاورزی شهرستان شیروان مشاهده شده که اقدامات لازم برای جلوگیری از آن در حال انجام است.
    پوسیدگی چغندر در اراضی کشاورزی شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پوسیدگی محصول چغندر در اراضی کشاورزی شهرستان شیروان مشاهده شده که اقدامات لازم برای جلوگیری از آن در حال انجام است.

    محمد رضایی اظهار داشت: از علل شیوع این بیماری در اراضی تسطیح نشدن زمین، گرمی هوا و آبیاری غرقابی است.

    وی با بیان اینکه سطح پوسیدگی تازه شروع شده و آماری در دست نیست گفت: عمدتا این پوسیدگی در ارقام ایرانی دیده می شود که علت آن شرایط رطوبتی و ایجاد بیماری قارچی است.

    پوسیدگی چغندر در اراضی کشاورزی شیروان
    پوسیدگی چغندر در اراضی کشاورزی شیروان

    رضایی افزود: اراضی که دچار سیلاب شده اند به علت اینکه تهویه خاک به حداقل می رسد بیماری مشاهده می شود و به همین علت ریشه گیاه دچار خفگی  شده و منجر به پوسیدگی می شود.

    مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به‌کارگیری روش های علمی به هنگام آبیاری، تسطیح اراضی پیش از کشت، استفاده از ارقام مقاوم و استفاده نکردن از آبیاری سنگین و غرقابی از جمله راهکارهای مناسب برای پیشگیری از این بیماری و خسارت به کشاورزان است.

    وی گفت: مبارزه با این بیماری از طریق سموم امکانپذیر نیست و پیش از کاشت باید زمین تسطیح شود.

    پارسال ۷۵۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان شیروان زیر کشت چغندر قند رفته بود که از این سطح ۳۷ هزار و ۴۰۰ تن محصول با میانگین عیار ۱۷.۵۰ برداشت شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *